Dansktalande supporttekniker

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en språkkunnig supporttekniker med flytande kunskaper i såväl svenska som danska.

Du kommer att ingå i IT-avdelningens härliga och tempofyllda miljö, i ett öppet landskap där teamwork och positivitet är nyckelorden.

Placeringsort: Sisjön

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer innefatta IT-support mot den interna organisationen. Bolaget har verksamhet i Sverige, Danmark och Norge och din roll blir att supportera användare i samtliga länder, främst Danmark. Med hjälp av ärendehanteringssystemet supporterar du användare via telefon, mail och remote.

Din profil
Du som söker ska tidigare ha arbetat med support i minst 2 år. Har du arbetat mot den danska marknaden sedan tidigare är det meriterande. Microsoftplattformen inom klientområdet behärskar du på dina fem fingrar. Du ska ha arbetat och/eller kommit i kontakt med Citrix samt ha erfarenhet av strukturen kring tunna klienter. Även AD är du bekväm med.

Språkmässigt behärskar du danska och svenska flytande, samt engelska på en god nivå. Förståelse för norska är bra eftersom det kommer ärenden från Norge.

Utbildningsmässigt ser vi att du har en eftergymnasial utbildning, såsom KY eller liknande inom relevant område.

Personligheten värderar vi högt! Rollen innebär mycket kontakt mot övriga kollegor i organisationen. Du ska därför ha ett genuint intresse för att hjälpa, vara pedagogisk och ha en positiv attityd rakt igenom. IT-avdelningens signum är att ge bra och tillmötesgående service.

Vi kan erbjuda
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Gräset är grönare på andra sidan!

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.


Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Gärde på tfn: 0734-159351.

För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=3911

Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. I Europa har Centric mer än 5000 anställda.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

Centric - connect.engage.succeed.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024