OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Lexicon IT-konsult ser vi våra anställda som vår bästa resurs. Vi lägger stor vikt vid laget, ambition och engagemang. Tillsammans vill vi växa och samtidigt få våra anställda att växa. Detta gör vi genom att utvecklas och utmanas, både på varierande uppdrag och genom utbildning, men framförallt genom vårt eget nätverk av duktiga konsulter. Hos oss arbetar ett brett spektrum av konsulter, från juniora personer som är i början av sin karriär till mer seniora personer som har mycket erfarenhet att dela med sig av. Tillsammans har vi skapat en arbetsmiljö med högt i tak och utrymme för personlig och teknisk utveckling. Idag är vi ca 180 anställda inom koncernen men vår målsättning är att bli fler. Tillsammans lär vi oss och utvecklas och skapar vi ett arbetsklimat som präglas av gemenskap. Kika in på vår hemsida om du vill veta mer: www.lexiconitkonsult.se
Vad erbjuder vi?
Hos oss på Lexicon IT-konsult arbetar du i en platt organisation där det finns gott om möjligheter till utveckling och att du som konsult kan påverka vilka uppdrag du vill vidare mot. Vi tror på långsiktighet och du får därför möjligheter till utbildning och ett ömsesidigt utbyte med kompetenta medarbetare. Vi erbjuder fast lön och fast anställning i kombination med andra fördelaktiga förmåner som kollektivavtal, friskvårdsbidrag och konsultpott.
På Lexicon IT-konsult tror vi på gränsöverskridande gemenskap mellan alla anställda, även om vi inte befinner oss på samma kontor. Vi arrangerar regelbundet konsultträffar och umgås via andra aktiviteter.
Vad söker vi?
Lexicon IT-konsult fortsätter att växa och söker därför efter nya konsulter inom dansktalande IT-support. Just nu söker vi personer som kan prata och skriva danska. Vi söker dig som gillar variation och kombinationen av att jobba med service och problemlösning. Stämmer detta in på dig? Då kanske du är den vi söker!
Rollbeskrivning
Vi söker en dansktalande supporttekniker till kund inom byggbranschen och som finns norr om Stockholm. Du kommer främst arbeta onsite. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att du supporterar och hjälper användare med deras tekniska problem via telefon och mejl och på plats hos användaren. Som konsult hos oss kommer du att arbeta på ett långt uppdrag då kunden har behov tillsvidare. Uppdraget är i en avancerad applikationssupport. Det finns stora möjligheter i uppdraget och utmanande arbetsuppgifter. Du pratar endast danska med användarna.
Uppdragen hos oss varierar till längd och teknisk utmaning men majoriteten av våra uppdrag är komplexa, utmanande och varar över en längre tid. Just detta uppdrag är hos en kund som har behov tillsvidare, så uppdraget är långt.
Tjänsten innebär mycket resor då du kommer att arbeta ca 50% i Danmark och 50% i Sverige. Efterhand kommer du kunna påverka hur mycket du kommer arbeta i Danmark och i Sverige. Minimum är att arbeta minst 25% i Sverige eller Danmark.
Du som söker
Du som söker rollen som supporttekniker hos oss har troligtvis gått en gymnasieutbildning med IT-inriktning eller så har du bara ett brinnande intresse för IT och är teknikintresserad. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person innehar du pondus och är social, serviceminded och lösningsorienterad.
För att passa in i rollen ser vi gärna att du:
• Har mer än 6 månaders erfarenhet av arbete med IT support, gärna 2-3 år.
• Är bekant med något av de större ärendehanteringssystemen.
• Har kännedom av produkter som exempelvis Active Directory, Microsoft klient- och serveroperativ, nätverk, MS Office, Office365.
• Har mycket god kommunikationsförmåga och kan formulera dig tydligt på både danska och engelska.
• Innehar körkort
Övrigt
Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning med fast månadslön. Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive förmåner.
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.
Plats: Stockholm och Danmark.
Stämmer du in på ovanstående beskrivning? Eller vet du någon som gör det? Vi rekryterar löpande så se till att ansöka redan idag! För att ansöka skickar du in ditt CV till oss. Länka gärna din LinkedIn-profil om du har någon!
Sökord: IT-support, Supporttekniker, Helpdesk, Onsite, 1st line, 2nd line, Konsult, Stockholm, Danmark, Heltid, Danska
Kontaktpersoner på detta företaget
Theres Rydell
Kenneth Rud
076-3127078
Tereza Hultgren
Hördur Thorgilsson
0733-239505 / 040-630 66 00
Fredrik Strandlund
Patrick Hägerström
0703420511
Patrick Hägerström
0703-420511
Patrick Hägerström
Fredrik Strandlund
Hördur Thorgilsson
0733-239505 / 040-630 66 00