OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supporttekniker
dansktalande supporttekniker
arbetsbeskrivning.
Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Vi önskar anställa en Dansktalande Supporttekniker för att stärka upp det befintliga IT-teamet hos vår kund. Kunden levererar specialisttjänster och helhetslösningar inom flera teknik- och tjänsteområden. Tjänsteområdena innefattar el, värme och sanitet, ventilation, säkerhet, sprinkler, kyla, kraft och teknisk fastighetsdrift. Kunden är ett välkänt bolag som är stationerat i Hägersten. De har kontor i samtliga nordiska länderna och har även IT-support på olika språk.
ansvarsområden.
Uppdraget innebär att tillsammans med dina teamkollegor ta emot och lösa IT-relaterade problem via deras ärendehanteringssystem. Parallellt jobbar du med back-office av inkomna ärenden och övrig admin relaterat till uppdraget. En vanlig arbetsdag är uppdelad på 4h per del. Du är här bekväm med att bistå användare som kontaktar dig och tar ägandeskap för att hjälpa dem med deras problem. Vanligtvis sker hjälpen via fjärrsupport-uppkoppling direkt mot användaren. Din placering kommer bli hos kundens kontor i Stockholm tillsammans med 30-tal andra kollegor inom IT.
För att lyckas här har du arbetat några år med liknande uppgifter. Du är hemma bland applikationer, fjärrsupport, back-office admin osv. Arbetet medför många kontakter så det är viktigt att du har god kundfokus, är strukturerad och har förmågan att prioritera när det krävs. Allt du tar dig an är med ett service-driv där du verkligen tycker om att hjälpa personer med de problem de kan tänkas ha. I det här uppdraget krävs det också att du talar och skriver flytande Danska, Svenska och Engelska.
omfattning.
Heltid.
Arbetstider: Vardagar 06:00-15:00 alt. 07:00-16:00, enligt överenskommelse.
kvalifikationer.
Krav:
- Mycket goda kunskaper i tal och skrift på Danska och Svenska
- Du har arbetat i ett ärendehanteringssystem
- Du har kunskap av fjärrsupport verktyg tex Team Viewer, Remote Desktop, Citrix Shadow
Meriterande:
- Du har erfarenhet av Citrix, Microsoft Excharge 2007, Microsoft server 2008/2003 och Windows 7/10
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
erfarenhet.
Du har erfarenhet inom helpdesk/servicedesk minst 1 år
ansökan.
2019-08-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kontakta Helén Boström, helen.bostrom@randstad.se
om randstad.
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström