Dansktalande Technical Specialist till välkänt bolag

Arbetsbeskrivning

AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom service, bank & finans, försäkring och försäljning. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling. Företaget är medlem i Almega Tjänsteföretagen och tillämpar kollektivavtal för branschen.

AMGA har som utvald leverantör fått förtroende att ansvara för rekrytering & konsulttjänster till ett av världens ledande företag inom hemprodukter & hemelektronik! 

Arbetsbeskrivning

Tjänsten som Technical Specialist innebär att du tar emot frågor via telefon och mail från företagets kunder, återförsäljare samt service partners och på bästa sätt hjälper dem till rätt lösning.

Arbetsdagarna skiljer sig åt och du får en stor betydelse och, i många fall, personlig relation med våra kunder och kan påverka ditt arbete och framtagna lösningar i hög grad. I din vardag hanterar du komplexa som enklare ärenden inom teknisk support via telefon, mail och chat samtidigt som rollen kräver en god förmåga att utreda och ta beslut. Dokumentation samt driva & utveckla processer kopplat till koncernens tekniska produkter kommer även att ingå i tjänsten. 

Tjänster erbjuder dig mycket eget ansvar där du även samarbetar med interna avdelningar och har goda utvecklingsmöjligheter. 

 
Din bakgrund

Erfarenhet av teknisk support och/eller kundservice inom elektronik/motorer är något vi ser du har arbetat eller arbetar med idag. Vidare söker vi dig som har relevant teknisk intresse och en god grundläggande förståelse.

 Serviceinriktad, driven och motiveras av problemlösning

 Teamorienterad och gillar att arbeta med ständiga förbättringar

 Grundläggande kunskaper inom elektronik/el/mekanik/motorer

 Grundläggande kunskaper i MS Office

 Flytande i tal och skrift inom Danska & Engelska. 

Om företaget

Bolaget producerar och utvecklar idag världsledande hemprodukter samt hemelektronik och återfinns över hela världen. Koncernen har idag över 100 000 anställda och innehar en stark premium position på marknaden. På Sverigekontoret återfinns cirka 100 anställda. 

Plats: Stockholm.

Fast lön samt mycket goda tillkommande förmåner ingår. Tjänsten är heltid med start enligt överenskommelse. 

Intervjuer hålls löpande och med bakgrund av omgående start kan tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 15/5, 2018 så skicka in din ansökan redan idag!

Vid frågor om tjänsten kontakta Alexander Magnusson på 08-551 118 71 eller alexander.magnusson@amga.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AMGA AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 30 april 2018

Besöksadress

Solna Business Park
None

Postadress

Svetsarvägen 8
SOLNA, 17141

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024