OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Talar du danska flytande och är redo för nästa utmaning inom service? Har du ett tekniskt intresse och vill hjälpa Canons kunder? Vi söker en engagerad kollega som vill vara en del av Canons rutinerade serviceteam i Mölndal.
Uppdraget inleds med anställning hos KFX HR-partner. För rätt kandidat finns goda chanser till anställning hos Canon på sikt.
Tjänsten är på heltid, arbetstiderna är måndag-fredag kl. 8.00-16.30.
Om företaget
Canon är en ledande leverantör av digital bildbehandling och informationsteknik till både privatpersoner och företag sedan starten 1937. Canon Professional Service Center (PSC) i Mölndal ansvarar för all service och support av Canons professionella fotoprodukter, konsumentprodukter och företagsprodukter (ITCG) för den nordiska och Baltiska marknaden.
Hos Canon får du stöd och uppmuntran från kollegor som delar dina ambitioner och hjälper dig att lyckas och växa. Canon investerar i din professionella utveckling. Canons ledare ger dig friheten att prova nya saker och du får ingå i en kultur där framgångar delas och firas i teamet.
Arbetsuppgifter
I rollen som dansktalande tekniskt support på Canon besvarar du frågor från kunder som är av teknisk karaktär, ofta kopplat till nätverk. Genom hög servicenivå hanterar du felsökningar, reklamationer och hanterar frågor inför inköp av produkter och marknadskampanjer. Du har kontakt såväl med privatkunder som företagskunder och kan ta hjälp av någon av dina fem kompetenta kollegor i teamet.
Canon jobbar ständigt för att hålla sin personal utbildad och motiverad, därför får du möjlighet att löpande avsätta tid för produktutbildning och självutveckling. Allt för att du ska trivas och kunna hålla dig uppdaterad om de senaste produkterna och tekniken. På sikt kommer du även hjälpa till att utbilda och coacha first line teamet, såväl i Sverige som utomlands.
Kvalifikationer
Den viktigaste egenskapen du behöver är ett starkt engagemang för att hjälpa kunder. Du behöver inte ha ett stort tekniskt kunnande men du måste ha ett tekniskt intresse för att kunna ta till dig utbildningar och kunskap från dina kollegor. Har du kunskap om nätverk är det ett stort plus.
Tidigare erfarenhet av kundservicearbete är önskvärt men inget krav
Flytande tal och skrift på danska
Förstå och prata god svenska och engelska
God servicekänsla är obligatoriskt
Övrigt
Start: enligt överenskommelse
Anställning: Tillsvidare
Arbetstid: måndag-fredag 8-16.30
Är det dig vi söker? Skicka då in din ansökan redan idag via kfx.se.
Urval sker löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Du kan komma att få genomföra olika personlighets- och kunskapstester i denna rekryteringsprocess.
Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson.
Kontaktpersoner på detta företaget
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Lisa Nidén
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Teresa Åkemar
Teresa Åkemar
031-7119800
Linn Mann
Anna Holmefeldt
031-711 98 00
Anna Holmefeldt
Elin Andersson
031-711 98 00
Anna Berggren
031-711 98 00