OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Wise IT AB
Arbetsbeskrivning
Snakker du dansk i Front desk? I sådana fall bör du söka denna tjänst! Just nu söker vi nämligen för kunds räkning en dansktalande 1 st line support till en Front desk. I arbetet som 1 st line support kommer du att informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning. Vidare kommer du att mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektivt användande av IT hos vår kund och vara sambandet mellan användarna, kunden och externa leverantörer. Du ska även ta emot, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.
Vår kund är verksam inom fastighetsbranschen och är placerad i Stockholm.
Arbetstider
Normal arbetstid är 08.00-17.00 med 1 timmes lunch men för att täcka deskens öppettider mellan 07.00-08.00 används ett veckovis rullande schema då man kan komma att arbeta mellan 07.00-16.00.
Utbildning/Erfarenhet
Vi söker dig som har 3-4 års erfarenhet av liknande roll och har god kunskap i och erfarenhet av nedanstående centrala system, program och verktyg:
• Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom:
- Syscom Supportpoint (Ärendehantering)
- Symantec Management Agent (Distribution av mjukvara till PC)
- TeamViewer (Fjärrsupport)
- Remote Desktop (Fjärrsupport)
- Citrix Shadow (Fjärrsupport)
- Symantec Endpoint Protection (Antivirus)
- Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)
- Microsoft Management Console
• Citrix
• Microsoft Office 2007 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
• Active Directory
• Microsoft Exchange 2007
• Windows Server 2008/2003
• Windows 7 / Windows XP
• Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem)
Utöver detta är det av stor vikt att du kan prata danska och svenska flytande och i skrift samt även vara beredd på att hantera norska samtal och ärenden som komplement.
För att passa i denna roll är det av stor betydelse för användarnas uppfattning av Service Desk att de personer som bemannar funktionen kan förstå användarens problem och framstå som kompetenta personer inom IT-området. Dessutom krävs insikt i de processer, system, program och teknik som används i kundens IT-miljö för att kunna utföra effektiv problemvärdering samt svara på IT-relaterade frågor. Det är även viktigt att:
• Medarbetaren inte bara ska kunna lösa den tekniska delen av problemet utan också i dialog kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren.
• Medarbetaren ska följa de riktlinjer, ansvar och ägarskap som definierar kundens IT-plattform.
• Ha vana och insikt i att jobba mot externa driftspartners.
• Ha kunskap och insikt i den centrala Citrix-miljön och hur den samspelar med de övriga centrala och lokala system.
Vill du bli en av oss?
Då söker du tjänsten genom att trycka på knappen längst ner på sidan och följa anvisningarna. Har du frågor angående denna tjänst kontakta gärna vår konsultchef Salle Nilsson på telefon 08 - 555 350 46. Välkommen med din ansökan!
Sökord: dansk dansktalande IT-support servicedesk helpdesk 1st line support first line support
Om oss
Wise IT AB (f.d. IT-Resurs) är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se.
Wise IT - Rätt människor inom IT
Kontaktpersoner på detta företaget
Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog
Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin
Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson