Dansktalande till helpdesk

Arbetsbeskrivning

Wise IT AB

Arbetsbeskrivning
Vi söker en dansktalande 1 st line tekniker / helpdesk tekniker till vår kunds front desk.

I arbetet som 1 st line support kommer du att informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning. Vidare kommer du att mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, frågor och problem som står i relation till ett effektivt användande av IT hos vår kund och vara kontakten mellan användarna, kunden och externa leverantörer. Du ansvarar även för att ta emot, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.

Så snakker du dansk i Front desk? I sådana fall bör du söka denna tjänst!

Vår kund är verksam inom fastighetsbranschen och är placerad i Stockholm.


Utbildning/Erfarenhet
Vi söker dig som har 3-4 års erfarenhet av liknande roll och har god kunskap i och erfarenhet av:

• Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom:
- Syscom Supportpoint (Ärendehantering)
- Symantec Management Agent (Distribution av mjukvara till PC)
- TeamViewer (Fjärrsupport)
- Symantec Endpoint Protection (Antivirus)
- Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)
- Microsoft Management Console
• Citrix
• Microsoft Office 2007 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
• Active Directory
• Microsoft Exchange 2007
• Windows Server 2008/2003

Det är även meriterande om du har kunskap i Agresso.
Utöver detta är det av stor vikt att du kan prata danska och svenska flytande och i skrift samt även vara beredd på att hantera norska samtal och ärenden som komplement.

För att passa i denna roll är det viktigt att du kan förstå användarens problem, har en god problemlösarförmåga samt ett gott kundbemötande. Vi ser gärna att du i viss mån kan utbilda användaren och har vana av att jobba mot externa driftpartners.

Vill du bli en av oss?
Då söker du tjänsten genom att trycka på ”Sök jobbet”- knappen längst ner på sidan och följa anvisningarna. Har du frågor angående denna tjänst kontakta gärna vår konsultchef Salle Nilsson på telefon 08 - 555 350 46.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: dansk dansktalande IT-support servicedesk helpdesk 1st line support first line support


Om oss
Wise IT AB (f.d. IT-Resurs) är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se.

Wise IT - Rätt människor inom IT

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 8 juli 2013

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


IT-Supporttekniker

IT-Supporttekniker

5 november 2024

Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

5 november 2024

5 november 2024