Dansktalande till servicedesk i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Lexicon IT-konsult

Jobbeskrivning
Lexicon IT-konsults kultur präglas av entreprenörskap och levererar spetskompetens på bred front. Vi hjälper våra kunder och stärker deras konkurrenskraft genom att tillföra spetskompetens och engagerade konsulter.
Vi är idag verksamma i Stockholm, Göteborg, Malmö och Mälardalen och har för närvarande cirka 200 konsulter som arbetar i våra projekt. Vi växer och är lönsamma vilket även bekräftas av att vi är AAA-ratade av Soliditet. Vi erbjuder våra tjänster till medelstora/mindre stora företag i Norden.

Under 2013 fortsätter resan genom att bygga slagkraftiga affärsområden med hjälp utav branschens bästa specialister, där vårt erbjudande till kunden är:
- Drift & Support
- Cloud & Infrastruktur
- Webb & Mobil
- Utveckling & Förvaltning
- Test & QA

Vårt erbjudande till dig är att du blir en viktig del i vår organisation och att du tillsammans med oss kommer att utvecklas både i din yrkesroll och som person. Du, liksom vi, vill vara i framkant av den tekniska utvecklingen vilket sker genom spännande uppdrag, mentorskap och utbildning!

Jobbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi nu en Dansktalande helpdesktekniker för jobb ute hos vår kund i Stockholmsområdet.

Tjänsten som helpdesktekniker innebär ett varierande och roligt arbete för dig som tycker om att hjälpa andra människor. Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem och du kommer använda telefon och remotstyrning som dina främsta verktyg.
I arbetsuppgifterna ingår felsökning både på hård- och mjukvara, installationer av datorer samt kringutrustning, kontohantering i Active Directory samt registrering av ärenden i ett ärendehanteringssystem.


Utbildning/erfarenhet
Du får gärna ha en teknisk utbildning inom IT och/eller teknikområdet och gärna ha erfarenhet från ett callcenter eller liknande.
Vi söker dig som vill hjälpa datoranvändare via telefon.


Krav på arbetssökande
Du behöver ha kunskaper i:
Office, Active Directory, Windows operativsystem, klientapplikationer, baskunskaper inom IT infrastrukturområdet.

Du behöver tala och skriva Svenska och Danska obehindrat.


Vem söker vi?
Som framgångsrik helpdesktekniker är du en social person som tycker om att arbeta med människor i små och större grupper. Du är pedagogiskt lagd och har lätt för att hantera stressade personer i behov av hjälp.
Rollen som helpdesktekniker kräver ett eget driv och fokus då arbetsbelastningen periodvis varierar. Du är dessutom stresstålig, engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Theres Rydell

Kenneth Rud
076-3127078
Tereza Hultgren

Hördur Thorgilsson
0733-239505 / 040-630 66 00
Fredrik Strandlund

Patrick Hägerström
0703420511
Patrick Hägerström
0703-420511
Patrick Hägerström

Fredrik Strandlund

Hördur Thorgilsson
0733-239505 / 040-630 66 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lexicon IT-konsult Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 15 oktober 2013

Besöksadress

Klarabergsviadukten 70
None

Postadress

Klarabergsviadukten 70
Stockholm, 11164

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024