Dansktalende Supportteknikere Frontline – Iver Syd

Dansktalende Supportteknikere Frontline – Iver Syd

Arbetsbeskrivning

Hos Iver arbejder vi for at lave komplex IT om til enkel IT - og her er du en vigtig spiller! Vil du gerne være med?

Iver siktar på och planerar för att tredubbla företaget under de kommande åren och söker efter nya talanger och kollegor som vill vara en del av vår nya gemensamma resa.

Din roll som Supporttekniker på Iver är en viktig del av den tjänst vi levererar till våra kunder. Vi ansvarar för att våra kunder får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser i vårt uppdrag som IT-leverantör på den nordiska IT-driftsmarknaden. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer hjälpa till med både mjuk- och hårdvara samt få kontakt med användare med olika typer av applikationer och IT-plattformar.

Tre dagar i Team Frontline

Äntligen måndag! En ny arbetsvecka tar sin början. Kaffet är redo och så är också du! Din närmsta ledare håller ett morgonmöte där du och dina kollegor i teamet tillsammans går igenom veckans arbete och möten, ni tittar gemensamt på svårare ärenden och diskuterar hur de kan lösas på bästa sätt och summerar kundnöjdheten inom teamet. Kl 10:00 är det dags för en digital Wake-up gympa för att väcka kroppen till liv och göra sig pepp på resten av veckan!

Är det onsdag redan? Under förmiddagen ringer en användare in till servicedesken med ett klurigt problem och du svarar. Det är ett nytt problem som du aldrig stött på förut men med hjälp av dina kollegor och din grymma problemlösningsförmåga löser ni det tillsammans och kunden blir nöjd! Felsökning och löpande supportarbete är nämligen naturliga inslag av din vardag och du älskar att ta hand om våra kunders olika IT-relaterade problem. Att vända en missnöjd användare till en glad användare är det bästa du vet och får dig att känna äkta stolthet!

Happy Friday! - Veckan är snart slut och du känner dig stolt över vad du och ditt team har presterat. Många användare har fått hjälp och innan du går för dagen vill du bara följa upp och kolla med den där användaren, om allt fortfarande fungerar bra och är tillbelåtenhet.

Vi tror att du som söker: Har en teknisk kompetens och tidigare arbetslivserfarenhet inom IT-support. Kanske har du haft en liknande roll och är van att hantera inkommande ärenden, felsöka och dokumentera IT-relaterade problem i en Servicedesk. Vi utgår från att du har en naturlig problemlösningsförmåga och servicekänsla och tycker att det är kul att arbeta både i team och självständigt. Vidare känner du igen dig i nedan beskrivning:

- Brinnande intresse för teknik och är villig att lära nytt!
- Utbildning inom teknisk YH-utb eller motsvarande eftergymnasial utb. Minst 1 år.
- Har minst ett års arbetslivserfarenhet av supportarbete inom IT Servicedesk.
- Behärskar följande tekniker: - Windows Server/Klient AD och GPO
- Office 365 och Azure
- RDS och Citrix





- Övervakning
- Arbetat enligt ITIL-baserat arbete i ITSM samt har kunskap i Nätverk (routrar, switchar samt klient VPN-lösningar) Powershell
- Du talar svenska, engelska och givetvis danska!
- Du har körkort B.


Placeringsort: Malmö

Är du vår nya kollega?

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök senast: 7/3 2021 Har du några frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Lana Abdulla Teamleader Frontline Lana.Abdulla@iver.se alt Jan Pettersson Gruppchef Frontline jan.pettersson@iver.se

Välkommen till Iver!

Iver är den personliga utmanaren på den nordiska IT-driftmarknaden. Med säte i Stockholm verkar Iver i Sverige och Norge med en agenda att fortsätta sin nordiska expansion, alltid nära kunden. Företagets ursprung finns i den framgångsrika fusionen mellan Candidator och DGC. Tillsammans har de, med EQT som ägare, vuxit sig starkare och förvärvat företagen Solid Park, Exeo, Ismotec, Britt och City Network. Iver omsätter drygt 2,3 miljarder SEK och har cirka 1200 medarbetare.

www.iver.com (http://www.iver.com/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Robert Teir

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Iver
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2021

Besöksadress

Sveavägen 145, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 145
Stockholm, 11346

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024