OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ICA Banken har lagt en utmanande och spännande strategi för att ta en tydlig position på marknaden. Som ett led i detta gör vi stora satsningar på området avancerad analys för att kunna bli ännu mer datadrivna. Vi utvecklar området inom digital kundupplevelse och söker nu en Digital Analyst som ska ta ett helhetsgrepp kring främst webb/app-analys, konverteringsoptimering av digitala kanaler och marknadsföringsinsatser. Är det dig vi söker?
Det här är ditt blivande jobb
Du kommer att ingå i vårt centrala analysteam som består av sju analytiker i roller som Data Analysts, Business Analysts, Customer Value Specialists och Data Scientists som leds av Chief Analytics Officer.
Mer specifikt kommer du att:
* Ansvara för uppföljning och analys av digital försäljning, trafikanskaffning och on-site konvertering.
* Utvärdera och följa upp digitala marknadsföringskampanjer, flödesanalys av sajt och konverteringsmönster.
* Leverera datadrivna beslutsunderlag via "Dashboards" samt driva implementering gällande förbättring av användarupplevelser, trafikanskaffning och konvertering.
* Ge råd och utbildning till personal som ansvarar för webbinnehåll om att nå övergripande mål.
* Kravställa och projektleda dataintegrering mellan olika system och datakällor samt mot IT.
* Jobba aktivt mot en datadriven kultur och stötta i A/B-testningsprocesser gentemot organisationen och stötta och bidra till total ökad användning av våra digitala kanaler från analoga kanaler.
Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi, IT eller marknadsföring och som har 2+ års erfarenhet av att arbeta med uppföljning av digital försäljning och marknadsföring kopplat till digital affärsutveckling. Du har jobbat med Google Analytics och Google Tag Manager och vi ser det som ett stort plus om du har jobbat med Big Query och SQL. Du har förståelse för webbutveckling (HTML och Javascript) och är van att kommunicera med Webb/apputvecklare och har erfarenhet av konverteringsoptimering, A/B testning samt goda kunskaper i excel.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Digital Banking och har relevant branscherfarenhet från bank, finans eller försäkring alt. arbetat på byrå och vill gå över till kundsidan.
Som person är du analytisk, strukturerad, ansvarstagande och trivs med att arbeta i team. Du följer med i de senaste trenderna inom digital marknadsföring, CRO, GA, Analys och vill vara med på vår fortsatta digitala expansion och resa inom analys.
För att vara aktuell för denna tjänst bör du tala och skriva obehindrat på engelska och kunna förstå svenska.
Kontaktinformation
Frågor om tjänsten besvaras av Rekryterande chef, Sylvia Ndikumasabo 0706 04 11 09. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Rekryterare Josefin Nilsson, 010 422 21 37 eller Bojana Mijocevic, 010-422 22 52.
Sista dag för ansökan
Ansök så snart som möjligt, då vi gör löpande urval. Dock senast 16/10.
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Vi på ICA har ett stort behov av ny kompetens. Vi fortsätter därför att rekrytera som vanligt, även under tider av Coronasmitta. För din och vår säkerhet väljer vi att genomföra anställningsintervjuer via video och telefon i första hand.
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
Är du nyfiken på oss och vill bli en av våra nya kollegor? Klart du är! Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
ICA Gruppen
ICA Gruppen