DATA CONVERSION SPECIALIST - EXCEL

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Är du en fena på Excel och söker nytt arbete omgående? Då kan konsultuppdraget som Data Conversion Specialist till vår populära kund inom tele- och datacom vara något för dig!

Uppdraget utförs inom vår kunds business-to-business-enhet som säljer produkter och tjänster inom Sverige. Alla kundavtal inom enheten föregås av kalkylering vilket innebär att beräkna marginaler baserat på kundanpassade priser, kostnadskomponenter och säljregelverk. Idag görs kalkylarbete av säljarna i ett mindre antal olika excelmodeller (mallar). Modellernas struktur och innehåll skiljer sig åt beroende på vilket produktområde de omfattar. All information om vad som ska säljas och vilka komponenter som krävs för att leverera tjänsterna finns i excelmodellerna inkl. kostnadskomponenter. All struktur, alla relationer och alla justeringsmöjligheter finns också i dessa Excelmallar som över tid har kommit att bli tunga och svåra att hantera.

Innehållet i mallarna förvaltas idag av avdelningen Pricing med stöd av produktchefer. Delar av innehållet i Excellmallarna ska nu brytas ut och utvecklas till en kommersiell produktkatalog. Initialt byggs produktkatalogen även den i Excel. Produktkatalogen ska integreras till de omarbetade kalkylmallarna (”Kalkyl 2.0”) där prissättning (kundanpassning) ska ske tillsammans med beräkning av ett antal nyckeltal samt resultaträkningar i olika form. Resultat från Kalkyl 2.0 ska sedan vidare exporteras till och användas i andra processer.

Uppdraget består i att:
- Inhämta förståelse för nuvarande kalkylmallars innehåll, uppbyggnad och tillämpning.
- Bidra till datamodellen för produktkatalogen och kalkylmallarna.
- Bygga import- och exportfunktioner mellan produktkatalogen och Kalkyl 2.0, samt mellan Kalkyl 2.0 och exempelvis Salesforce.
- Utveckla Kalkyl 2.0 så att den blir generell för olika produktslag och blir användarvänlig för målgrupperna.
- Utveckla produktkatalogen och Kalkylen 2.0 så att förvaltning kan ske utan överdrivet djupa kunskaper i Excel.

Övrig information:
- Arbetet drivs huvudsakligen i projektform.
- Rapportering sker till projektägaren, programägaren och till den linjechef där konsulten får sin hemhörandevist.
- Främsta samarbetsytor: Kalkylansvariga, projektansvarig för produktkatalogen, produktchefer och övriga projektmedlemmar.
- Majoriteten av arbetet utförs på kontor i Kista.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är en internetleverantör som erbjuder sina produkter och tjänster till både privat- och företagskunder. Exempel på produkter som erbjuds är mobiltelefoner, bredband och streamingtjänster. Huvudkontoret finns i Stockholmsområdet och värderingar som genomsyrar kontoret är innovation och jämlikhet.

Kvalifikationer
- Mycket goda kunskaper i Excel.
- Stort intresse för produktens tillämpning i verksamheten.
- Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
- Meriterande är tidigare utveckling av motsvarande applikationer.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som Data Conversion Specialist är det viktigt att du har ett öga för detaljer. Vidare är det bra om du har lätt för att samarbeta med andra människor, samtidigt som du enkelt arbetar självständigt och tar ansvar för dina uppgifter. Logiskt tänkande och förmåga att analysera fakta är också värdefulla egenskaper i jobbet.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-maj-2023 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna innan 13/3 kl 13.00 kommer hanteras i ett första urval.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2023
  • Ansök senast: 9 april 2023

Liknande jobb


27 januari 2023

Administratör till Tekniska verken i Linköping

26 januari 2023

30 december 2022