OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 9 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker en Ansvarig datamigrering inom IT som ska rapportera till projektledare för HR-data inom IT-spåret.
Projektet syftar till att se över samt implementera nya processer, systemstöd och leverantörer för ett antal områden inom HR och produktion med syfte att starta upphandling av leverantörer samt vidare fördjupa strategi, lösningar, business case och processer.
Arbetsuppgifter:
- Ansvar för migrering och konvertering inklusive säkra datakvalitet i detta genom krav och regler för t.ex. städ och tvätt av data.
- Ta fram planer och leverabler för migrering, konvertering, mappning, städ och tvätt av data.
- Driva arbetet med att konvertera data från det gamla systemet till det nya.
- Skapa tydlighet i vilken data som ska migreras tillsammans med representanter från verksamheten.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Erfarenhet av större migrerings- och konverteringsprojekt samt datakvalitet.
- Förmåga att projektleda i ett komplext uppdrag och snabbt kunna sätta sig in i helhet och detaljer för att formera planer och driva arbete tillsammans med andra inom såväl verksamhet som IT.
- Erfarenhet av att styra tredjeparts-leverantör.
- Akademisk examen t.ex. MSc inom datateknik, computer science eller annan relevant examen.
- 5-8 års erfarenhet. Erfarenhet från datamigrering och gärna inom HR-området
- Erfarenhet av SaaS/cloud-lösningar samt att arbeta med agila IT-leveranser.
- Du ska vara flytande på svenska
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström