Data- och informationssamordnare till myndighet

Data- och informationssamordnare till myndighet

Arbetsbeskrivning

Denna verksamhet söker nu en driven Informationssamordnare som är tänkt att ingå i programstödsgruppen ”Datasamordning”. Uppdraget som Data- och informationssamordnare innebär huvudsakligen att:

Leda, styra och samordna data- och informationssamordningsfrågor under både projektering och produktion.
Bistå Projekterings- och Produktionsledare med information samt koordinera sig mot övriga i projektet.
Kommunicera och leda olika forum på engelska.
Ansvara för samordning av leveranser av teknisk dokumentation.
Ansvara för samordning och granskning av projekteringshandlingar från/till entreprenören.
Upprätta, implementera och utveckla krav och rutiner för informationshantering/informationssamordning.
Administrering av programmen JIRA Software och Bluebeam.
Kontroller och distribution av CAD-filer samt granskning av teknisk dokumentation.
Arbeta utifrån myndighetens IT-handledning för teknisk dokumentation
Bidra i arbetet av överlämning av produktdokumentation/teknisk dokumentation till förvaltning.


För att klara av rollen ser vi därför att du har:

Teknisk utbildning, minst högskoleingenjör
Arbetat i minst 3 stora projekt (minst 500 miljoner), under sammanlagt minst 3 år
Minst 1 års arbete med administrering av programmen Jira samt Bluebeam
Minst 3 års erfarenhet av administration av digital ärendehantering
Administrerat/samordnat produktdokumentation inom projektskedena bygghandling samt relationshandling i minst 2 år


Minst 3 års erfarenhet från produktion inom offentlig sektor
Minst 2 års erfarenhet av att leda och utveckla krav och rutiner för informationshantering/informationssamordning inom offentlig sektor
Minst 3 års erfarenhet av rollen som data/informationssamordnare, digital strateg, och/eller projekteringsledare
Minst 3 års sammanlagd erfarenhet från att leda grupp inom bygg- eller anläggningssektorn för minst 2 projekt
Minst 1 års erfarenhet av att arbeta inom beställarorganisation i offentlig sektor


Tjänsten har sin utgångspunkt i Stockholm och avser en heltidstjänst som gäller tillsvidare (med en provanställning på sex månader).

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2023
  • Ansök senast: 20 september 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024