OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med verksamhetsutveckling och dataanalys? Söker du en ny utmaning i en internationell miljö och vill jobba med hållbarhet? Ta då chansen och sök rollen som Data specialist and Process developer på Husqvarna!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Data specialist and Process developer hos Husqvarna kommer du att arbeta både med processutveckling och analys. Avdelningen är en ny funktion som jobbar med hållbarhet och du kommer få vara med att utveckla processer för inköp. Här kommer din arbetsinsats synas och gör skillnad, du har stor möjlighet att utveckla och forma rollen.
Du kommer arbeta med fokus på bolagets inköpsverksamhet din huvudsakliga uppgift kommer vara att säkerställ god datakvalitet mot Sourcing KPI:er och underlätta analytiska business intelligence-verktyg samt standardisering över hela organisationen. Skapa och underhåll standardrapportering och kontinuerlig förbättring av våra nuvarande KPI:er och datahanteringssystem
Om företaget
Husqvarna Group är ett internationellt bolag med anrik historia inom produktutveckling sedan 1689. Idag är de världsledande inom utomhusprodukter för grönytor inom både privat & offentlig sektor. Husqvarna är pionjärer inom smarta trädgårdslösningar och visst har du hört talas om deras Automower?
Husqvarna har en oerhört stark innovationsfilosofi och dem efterlever sin företagskultur genom att fokusera på individer, hållbarhet & mångfald.
Din profil
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är analytisk, självdriven och tycker om problemlösning. Du behöver vara kommunikativ och analytisk då du kommer arbeta mycket med interna stakeholders och deras processutveckling.
Vi tror att du har följande:
•Eftergymnasial utbildning inom data, analys eller liknande
Alternativt
•Motsvarande yrkeserfarenhet.
•Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal och skrift
Det är också meriterande om du har något utav följande:
•Tidigare erfarenhet av SAP eller annat större affärssystem
•Erfarenhet av något programmeringsspråk (SQL, DAX, VBA, Python, etc.)
Om Framtiden
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos vår kund.
Låter detta intressant?
För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Ida Kindbom via e-post: ida.kindbom@framtiden.com eller telefonnummer: 0722027812.
Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, videointervju, intervju på plats och slutligen referenstagning.
Villkor
Start: Omgående
Ort: Jönköping/Huskvarna
Arbetstider: Kontorstider med flex och hybida lösningar.
Omfattning: Heltid
Urval sker löpande så lämna in din ansökan direkt så du inte går miste om möjligheten!
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996