OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
VK Media är ett mediehus i Västerbotten med flera olika varumärken, produkter
och tjänster. Med teknik i världsklass, passion och initiativkraft når koncernen
över 100 000 människor i Sverige med och genom våra produkter, varje dag. På
VK Media arbetar vi alla för samma syfte: öppenhet, demokrati och det fria
ordet. Här arbetar cirka 185 medarbetare och experter inom en mängd
områden. Följ med på vår förflyttning från ett klassiskt tidningshus till Europas
ledande lokala mediehus.
Dina arbetsuppgifter
Att vara Dataanalytiker på VK Media
Du är en nyckelperson i vår ambition att jobba mer datadrivet och använda all
tillgänglig data för att skapa en ännu bättre upplevelse för våra läsare. Rollen
innebär också att du bidrar till att skapa större förståelse för våra affärsben
och hjälper verksamheten att fatta klokare beslut för att skapa större
kundvärden och ökade intäkter.
Vi erbjuder dig
Som dataanalytiker erbjuder vi dig möjligheten att vara med och forma
utvecklingen av vår dataplattform som är kärnan i alla beslut vi tar inom VK
Media. Du får jobba med teknik som ligger i framkant inom branschen och på
en arbetsplats som gör skillnad i samhället på riktigt.
Du har en avgörande plats i vårt analysteam där du får jobba med
UX-designers, affärs- och webbutvecklare. Du arbetar nära redaktionerna,
privatmarknad och företagsmarknad, och rapporterar till vår
Affärsutvecklingschef.
I uppdraget ingår:
Att utföra analys av kund-, beteende- och produktdata
Att göra uppföljning och rapportering
Att löpande optimera hur vi jobbar med och använder data i koncernen
Att fortsätta berika nuvarande dataplattform med nya datakällor och förfina de
befintliga
Att vara kontaktyta mot övriga avdelningar i koncernen rörande data, insikter
och analysfrågor
Jobba för att sprida användandet av data och bidra till en datadriven kultur i
koncernen så att vi blir smartare, snabbare och mer relevanta
Din profil
Vi söker en person med stort intresse för dataanalys som vill växa och utvecklas
tillsammans med oss. Du är en driven person med positiv anda och har ett
genuint intresse för teknik. Det är viktigt att du gillar att ta initiativ och föreslår
optimeringar med insikter från data och analys. Du behöver inte arbeta som
dataanalytiker idag, även om det såklart är meriterande.
Vi ser gärna att du har relevant universitetsutbildning/yrkesutbildning inom
exempelvis ekonomi, digital marknadsföring, dataanalys eller motsvarande
nivå utifrån arbetslivserfarenhet.
Det är även meriterande med tidigare erfarenhet av SQL, PowerBI, Python
och Dimensionell modellering. Du behöver även ha goda kunskaper i svenska
och engelska, både skriftligt och muntligt.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Norberg på 070-821 53 28. Ansök senast den 15e november via www.clockworkpeople.se.