Dataanalytiker och nätverkssupport

Dataanalytiker och nätverkssupport

Arbetsbeskrivning

MSX International Ltd

Har du en avancerad arbetskunskap i Tableau och Microsoft Excel? Har du också förmåga och vilja att lära dig nya rapporterings- och dataanalysmetoder?

Som Dataanalytiker & Nätverkssupport kommer du att stödja programteamet på Reservdelsprogram på ett globalt premiumbilmärke med tjänster av olika storlek och komplexitet.
Du kommer att ansvara för att leverera utmärkt support som rapporter och analyser, datakonsolidering och fungera som en huvudkontaktpunkt för nätverket av återförsäljare och fristående verkstäder.

Du kommer att behöva ta fram tydliga visuella rapporter och kommer aktivt att analysera data som samlats in från olika källor och klassificera den utifrån ett operativt, kundnöjdhet och ekonomiskt perspektiv. Du kommer att arbeta nära återförsäljarnätverket inom marknader, finans och andra nyckelteam upp till ledningsnivå.

Arbetsuppgifter:
• Insamling, konsolidering och analys av försäljningsdata från olika datakällor
• Skapande och regelbunden uppdatering av rapporter som ska delas med teamet på Reservdelsprogram, NSC och återförsäljarnätverket
• Utveckling av de definierade KPI:erna, identifiering av nya KPI:er, skapande och uppdatering av Market Intelligence
• Administration och uppdatering av reservdelsprissättning och rabattprogram
• Administration av nätverkets viktigaste onlineverktyg
• Support för återförsäljare och IR:er angående garanti, gruppundantagsregler och återförsäljaransvar gentemot fristående verkstäder.

Din profil:
För att lyckas i rollen som Dataanalytiker & Nätverkssupport tror vi att du har en utmärkt analytisk förmåga och att du är en engagerad problemlösare och kommunikatör, både muntligt och skriftligt. Du är också strukturerad och välorganiserad med en logisk tankeprocess.
Du har gedigen erfarenhet från arbete i Tableau och en djup kunskap i Excel.
Tidigare kan du ha arbetat som dataanalytiker, meriterande om du har erfarenhet från fordonsindustrin. Du har god förståelse för olika system och relevanta verktyg generellt och kan prioritera och organisera ditt eget arbete samt att hantera flera uppgifter samtidigt. Njut av att arbeta i en mycket dynamisk och ständigt utvecklande miljö.
Förutom att du behärskar svenska flytande har du också utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på engelska.

MSXI erbjuder en heltidstjänst med startdatum 1 januari 2022 eller enligt överenskommelse.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.

Låter den här tjänsten rätt för dig? Sök redan idag! Då alla ansökningar behandlas löpande kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om du är intresserad av att arbeta i ett globalt sammanhang och vara en del av ett internationellt team är detta möjligheten för dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MSX International Ltd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2021
  • Ansök senast: 25 december 2021

Besöksadress

Drakegatan 7
None

Postadress

Drakegatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


27 januari 2023

Administratör till Tekniska verken i Linköping

26 januari 2023

30 december 2022