OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för IT och teknik och framförallt mot business intelligence? Gillar du att finna smarta lösningar som bidrar till utveckling? Sök då denna tjänst redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Som Dataanalytiker erbjuds du ett intressant arbete med fokus på att säkerställa analyser i hög kvalité av olika data. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
Bygga ut och förfina befintliga datamodeller för att möjliggöra nya insikter.
Bygga upp rutiner och dashboards för analys och rapportering
Analysera kunddata och skapa segment för olika målgrupper
Föreslå CRM-åtgärder som skall förebygga churn och öka customer lifetime value
Assistera i marknadsföring genom att ta fram rapporter, målgruppsmodeller och CPA-mål
Analysera prissättning och föreslå åtgärder för att höja omsättning och marginal
Om företaget:
Anslut till ett av Sveriges snabbast växande e-handelsföretag. ECODI AB är ett svenskt företag vars affärsidé är att snabbt och billigt leverera svenska produkter till hela världen. Under de senaste 8 åren har vi byggt upp en lojal kundkrets som varje år växer sig allt större. Vi är idag ungefär 15 medarbetare fördelade på olika orter.
Din profil:
För att passa in och trivas i rollen behöver du vara en ambitiös och initiativtagande person. Du har en mycket god analytisk förmåga med öga för affärer. Du är samarbetsvillig, strukturerad, har ett stort intresse för data och gillar att ta ett stort ansvar för ditt arbete. Du är noggrann i ditt arbete för att kunna presentera grundade insikter och för att bygga långsiktiga/skalbara lösningar.
Skallkrav:
- Relevant YH eller högskoleutbildning
- Engelska i tal och skrift
- Erfarenhet av dataanalys
- Grundläggande programmeringskunskap
- Goda kunskaper inom databaser och SQL
Meriterande:
- Arbetat som konsult eller projektledare – arbetslivserfarenhet
- Kunskap inom maskininlärning
- Kurser/utbildning inom företagsekonomi och marknadsföring
- Erfarenhet av e-handel
- Erfarenhet av BI-system (ex Qlik Sense, Power BI)
- Förståelse för CRM-system
Om oss:
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor:
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Skövde
Lön: Enligt överenskommelse
Är detta tjänsten för dig? Skicka in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996