OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.
Är du en person som älskar att gräva i siffror för att finna samband? Tycker du om att djupdyka i olika IT-system och koppla ihop olika datakällor? Vill du dessutom samtidigt ha förmånen att få vara controller och rent operativt stötta verksamheten? Då kommer denna roll att passa dig perfekt!
Vi har en ny och spännande roll där du har möjlighet att sätta din egen prägel. Rollen innebär att du följer och analyserar bolagets utveckling och utifrån detta föreslår anpassningar i strategier och arbetssätt. Du kommer arbeta med att ta fram data för att sedan sammanställa och analysera denna och göra beräkningar. Vi vill möjliggöra datadrivna beslut och där behöver vi dig!
Det är en dynamisk roll med skiftande arbetsuppgifter där du kommer att göra skillnad! Du kommer också att ansvara som områdescontroller för ett antal av Helsingborgshems åtta stadsdelsområden som inkluderar löpande controllerarbete samt exempelvis prognos och budget för dina team. Du blir därmed kontaktperson och bollplank för några av bolagets bostadschefer.
Arbetsuppgifter
Några exempel på dina arbetsuppgifter:
.Analysarbete kopplat till Helsingborgshems samtliga affärsområden
.Arbeta för god datakvalitet
.Konsolidera data
.Arbete med ”Dashboards” samt rapporter med visualisering i fokus
.Identifiering och arbete med utvecklings- och förbättringsmöjligheter beträffande lönsamhet
.Vara ambassadör och arbeta för att skapa förståelse för värdet av data inom Helsingborgshem
.Områdescontroller för ett antal team. Bollplank till bostadscheferna samt ansvara för prognos och budgetarbetet kopplat till teamen
Du kommer att rapportera till bolagets controllerchef och vara en del av sektionen Controlling och Risk.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomi, teknik, IT eller liknande. Du har stor erfarenhet av att arbeta med analys, utvecklings- och effektiviseringsarbete.
Har du kunskaper inom databaser, beslutsstödsystem etc är detta meriterande.
Personliga egenskaper
Rollen innebär många kontaktytor vilket ställer krav på god förmåga att skapa relationer. Viktigt för att lyckas i rollen är att vara självgående, ta egna initiativ samt vara noggrann men med ett helhetsperspektiv.
Vi erbjuder
Vår företagskultur, arbetssätt, kundbemötande genomsyras av våra värderingar ”vi vågar, vi utvecklar, vi bryr oss”. Det återspeglas i våra attityder och beteenden och är en naturlig del av vårt arbete och där hoppas vi att du vill vara med och påverka. Vi arbetar för att våra värderingar ska vara levande och aktuella för alla medarbetare men också uppfattas av omvärlden som en del av vår identitet, en självklar del av varumärket.
Helsingborgshem är en bostadsbolag med stort hjärta och ansvarstagande som fortsätter sträva efter förbättring och utveckling, nöjda medarbetare och gott rykte.
Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.helsingborgshem.se senast den 2022-02-23. Har du frågor om rollen, kontakta David Sardh, vår controllerchef, david.sardh@helsingborgshem.se.
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Kontaktinformation
Jessica Eke Klinteman, HR Partner, 042208000, jessica.ekeklinteman@helsingborgshem.se
Arbetsplats
Regementsvägen 2
254 57 Helsingborg