OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Komet söker för kunds räkning en databasadministratör till ett konsultuppdrag på heltid i 3 månader. Kunden har sedan företaget startade sin verksamhet i Sverige 1989 snabbt vuxit till att bli en av Sveriges tongivande elgrossister. Deras ide är, förutom att med flexibla lösningar vara bäst på att leverera el- och VVS-material, stödja sina kunder med kvalificerad teknisk rådgivning. Företaget har centrallager i Örebro och Halmstad samt 31 filialer geografiskt spridda och de är kvalitet- och miljöcertifierade. Som databasadministratör arbetar du på företagets marknadsavdelning på deras kontor beläget i centrala Göteborg. Dina arbetsuppgifter är att via ett webgränssnitt samla in och sammanställa katalogmaterial. Du arbetar mycket med översättningar från engelska till svenska, använder Excel och olika databaser som arbetsverktyg och har dagligen kontakt med externa leverantörer. Är du den vi söker? Du har en eftergymnasial utbildning inom data/IT eller teknik (el) samt vana av att arbeta i ett flertal program/databaser. Dina kunskaper i Excel är mycket goda liksom dina kunskaper i engelska. Tidigare arbetslivserfarenhet inom dataadministration är meriterande, liksom elkunskaper. Som person är du driven, utåtriktad, självgående och noggrann med ett stort intresse för teknik. Du ser utvecklingsmöjligheter inom detta arbetsområde och E-handel generellt. Information om uppdraget: Start: Slutet av februari Omfattning: Heltid under 3 månader Arbetstider: Kontorstider 8-17 Detta är ett uppdrag som ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder. Vi håller intervjuer löpande, sök därför tjänsten snarast. För rätt person finns mycket goda möjligheter till förlängning av uppdraget för att sedan övergå i anställning hos kunden.