OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av Oracle databaser och drivs av att arbeta operativt med den dagliga driften samt i projektform? Vill du vara verksam i en organisation med ett hjälpsamt klimat där kvalité kommer i första hand? Då vill vi komma i kontakt med dig!
Om Qlosr
Vår kund Qlosr Group AB (publ) är en helhetsleverantör av IT-lösningar vilket omfattar försäljning och leverans av paketerade prenumerationstjänster. Största delen av verksamheten bedrivs på den nordiska marknaden och består av paketerade IT-tjänster inom arbetsplats, nätverk och serverdrift. Bolagets tre primära målgrupper utgörs av små- och medelstora företag, offentlig sektor samt den privata skolsektorn med fokus på större nationella skolkoncerner.
Dina arbetsuppgifter
Som Oracle databasadministratör kommer du att arbeta med den dagliga driften, felsökning och administration samt genomföra prestandatester, backup, restore och recovery.
Rollen innebär att du som teknisk expert inom området löser incidenter och problem inom plattformstjänsten Oracle databas samt ger förslag till utveckling av tjänsten och sköter det långsiktiga förvaltnings- och utvecklingsarbetet i databaser och datasystem. Vidare kommer du att arbeta med kundprojekt och implementation.
Din profil
För att vara framgångsrik i den här tjänsten har du arbetat med liknande arbetsuppgifter i några år och känner dig bekväm i nedan tekniker.
- Backup, restore och recovery med hjälp av RMAN (Oracle Recovery Manager),
- Installation/patchning/uppgradering av Oracle RDBMS
- Prestandaanalyser, Oracle Performance Tuning
- Oracle Data Guard
Det är meriterande om du har kunskaper i MySQL.
Du kommer att bli en del av ett fantastiskt team på 25 personer med olika kompetenser inom IT som värdesätter prestigelöshet och ett hjälpsamt klimat. I arbetet är du en nyfiken visionär och driver ditt arbete framåt genom kvalitativa leveranser.
Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Medborgarplatsen i Stockholm alternativt remote
Arbetstid: Heltid vardagar
Tjänsten är en direktanställning till Qlosr.
Urval sker löpande, och vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Har du några frågor gällande tjänsten?
Tveka då inte att höra av dig till ansvarig rekryterare:
Sofia Lundgren, Talent Acquisition Manager, sofia.lundgren@acely.se
Om Acely
Acely är ett bolag specialiserade på rekrytering, konsulter och kompetens inom IT och Tech. Med en kombination av våra egna konsulter, ett stort konsultnätverk och med kunden i fokus har vi sedan 2012 framgångsrikt hjälpt företag och organisationer med rekryterings- och konsulttjänster och utveckling för en digital värld.
Vi levererar kompetens och är en förstärkning i våra kunders organisation både för korta och långa uppdrag. Hos oss hittar ni kompetens inom IT-support, IT-infrastruktur, systemutveckling, digitalisering, ledning, organisations- och verksamhetsutveckling.
Vi jobbar i hela Sverige med utgångspunkt från vårt huvudkontor i Stockholm. Vår framgång baseras på vår förmåga att erbjuda rätt kompetens vid rätt tillfälle för varje kunds verksamhet och behov.
På Acely förenas vi alla i ett starkt fokus på kompetens, engagemang, kvalité och människor.
Vårt mål är att vara den självklara helhetsleverantören inom IT- och teknikkompetens.
Competence is our business!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Olin Hall
Cecilia Wiborg
073-5227084
Linda Olin Hall
Hanna Malmenbratt
0735227082
Linda Olin Hall
073 522 70 83
Hanna Malmenbratt
073-5227082
Malin Åkesson
Marie Jensen
073 522 70 84
Sanna Åhström
Marie Jensen