OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att ordna innehåll & information på ett strukturerat och praktiskt sätt? Är du organisatorisk, ordningsam och har god prioriteringsförmåga? Och känner du dig bekväm med SharePoint? Om du söker nya erfarenheter och fina meriter till ditt CV så har vi ett kortare och väldigt intressant uppdrag på ett spännande företag att erbjuda!
Om tjänsten
Perido söker en Databasadministratör till en av våra kunder, ett framgångsrikt och snabbt växande elbilsföretag. Uppdraget gäller ett samarbete mellan Digital kommunikation och Intern kommunikation, där du kommer att stötta de två projektledarna, en från varje team. Du rapporterar till chefen för Intern kommunikation som leder ett team bestående av fem dynamiska och passionerade medarbetare. Arbetet utförs på kontoret som ligger centralt i Göteborg, med möjlighet att arbeta på distans 1-2 dagar/vecka.
Dina arbetsuppgifter
Ditt uppdrag går ut på att återskapa sidor som för närvarande finns i SharePoint och överföra dessa till en ny kommunikationsplattform. Därefter behöver innehållet anpassas till nya layouter och du ska tilldela detta innehåll till rätt kommunikationsgrupp. Du hanterar även överföring av dokument- och tillgångsbibliotek.
Vi uppdragets slut ska den nya interna kommunikationsplattformen ha alla relevanta sidor och allt innehåll på plats och vara tillgänglig för medarbetarna som en komplett och skräddarsydd informationsportal.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är organisatoriskt lagd och trivs med att vara spindeln i nätet gällande olika administrativa uppgifter. På ett strukturerat arbetssätt kan du säkerställa att inget missas och du har förmåga att kunna prioritera och göra saker i en logisk ordning. Du behärskar att arbeta i många projekt samtidigt, oavsett arbetstempo. En viss erfarenhet av att ordna innehåll & information på ett strukturerat och praktiskt sätt hjälper dig att lyckas, liksom en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi tror också att du har ett stort servicetänkande och är socialt utåtriktad. Slutligen är du flexibel i ditt arbetssätt – allt för att hitta den bästa lösningen och hålla tidsramen.
Visst låter detta som en spännande utmaning? Tveka inte, skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Arbetslivserfarenhet från en liknande roll
Erfarenhet av SharePoint.
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-06-30. Tillträde 2022-04-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33086 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.