OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker en Oracle databasadministratör. IT-avdelningen hos kunden arbetar med förvaltning och vidareutveckling av plattformstjänster, bland annat Oracle databas. Avdelningen stödjer också applikationsförvaltningen som produktspecialister.
Relevant bakgrund och mycket viktigt är att man arbetat med drift av Oracle Database Enterprise Edition, version 12c eller högre, och kan bidra med mer teknisk kompetens kring de senaste versionen av produkten.
Rollen innebär att man inom området löser incidenter och problem inom plattformstjänsten Oracle databas samt ger förslag till utveckling av tjänsten.
Arbetsuppgifter:
- Hantering av inkommande larm, felanmälningar och beställningar
- Stöd vid vidareutveckling av tjänsten.
Involverade tekniker/modeller/metoder/produkter:
- Oracle databas 12c och Oracle 19
- RMAN
- Oracle Data Guard
- Oracle Multitenant
- RedHat IDM
- RedHat Satellite
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 2 års erfarenhet av Oracle-DBA med betoning på infrastruktur
- Minst 2 års erfarenhet av drift i stora Linux-/Unixmiljöer
- Minst 2 års erfarenhet av arbete med RMAN
- Mycket goda kunskaper Oracles databasplattform, version 12c eller högre
- Mycket goda kunskaper av Problemlösning, hantering av incidenter och larm
- Mycket goda kunskaper av drift av Oracle-databaser i stora komplexa miljöer
- Mycket goda kunskaper av RMAN
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Arbete Oracle Data Guard
- Arbete med Oracle Multitenant
- Oracle Enterprise Manager
- ITIL-processer
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström