Databasadministratör till Swecos Löneavdelning

Databasadministratör till Swecos Löneavdelning

Arbetsbeskrivning

Är du strukturerad, noggrann och studerar HR eller Ekonomi? Till Swecos Löneavdelning söker vi nu dig som vill ta dig an tjänsten som Databasadministratör. Här får du möjlighet att kombinera dina studier med ett meriterande deltidsarbete och arbeta hos ett bolag som planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Sök tjänsten idag!

OM TJÄNSTEN
I tjänsten som databasadministratör kommer du arbeta tillsammans med 16 kompetenta kollegor - specialiserade inom området HR och Lön. Till följd av en lansering av ett nytt centraliserat HR & affärssystem på Swecos Shared Service Center söker vi en Databasadministratör som initialt ska stötta teamet med att rensa deras dataloggar. På sikt finns det även möjlighet att ta sig an ytterligare ansvar inom Swecos Shared Service Center förutsatt att du gör ett bra jobb och vill utvecklas.

Hos Sweco blir du en del av en gemenskap. I relationer mellan anställda och kunder hittar de styrkan, nyfikenheten och lösningarna att komma framåt – både i jobbet och i livet. Tjänsten erbjuder en flexibel arbetsplats genom ansvar, frihet och stöttande kollegor. Hos Sweco är det viktigt att ha kul på jobbet! Du kommer att få en gedigen introduktion och stöttning längst vägen av din närmsta chef och kollegorna i teamet. Du kommer rapportera till Gruppchef för Payroll.

Du erbjuds


* Ett spännande deltidsjobb hos en internationellt bolag
* Utvecklingsmöjligheter


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Som Databasadministratör kommer du stötta teamet med att rensa dataloggar. Arbetet innebär således att du kommer utgå från befintlig data och med hjälp av en jämförelselista korrigera och rätta upp felaktig information


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller personalvetenskap på universitet, högskolan eller YH
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, då bägge språken används i det dagliga arbetet
- Har mycket god systemvana
- Tycker det är roligt att arbeta administrativt och trivs med relativt monotona arbetsuppgifter

Meriterande


* Tidigare arbetslivserfarenhet från liknande roller


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Sweco värdesätter hållbarhet, öppenhet och utveckling. Vi tror att du, precis som dina framtida kollegor, är nyfiken, engagerad och ansvarstagande. För att passa för rollen är det viktigt att du som person är strukturerad, noggrann och social. Utöver detta kommer vi att fokusera på följande kompetenser:
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Hos Sweco får du möjlighet att forma ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar och skapar verklighet av visioner. Du får jobba med kompetenta kollegor som brinner för att skapa smarta lösningar. Deras målsättning är att vara den ledande rådgivaren inom energimarknadsfrågor i Norden. Deras starka varumärke, starks organisation och mycket strukturkapital hjälper dem att nå detta mål, men i slutändan är det för Sweco av största att ha det bästa medarbetarna och det bästa teamet inom området.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2023
  • Ansök senast: 21 januari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


2 oktober 2024

Samordnare till hemtjänst i Västerås

Samordnare till hemtjänst i Västerås

2 oktober 2024