OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.
EKERÖ KOMMUN sätter vi service och bemötande högt på agendan, vi vet vilka vi är till för! I vår digitala agenda är det digitala kundmötet ett av våra målområden eftersom vi vill med hjälp av digitalisering, automation och innovation göra Ekerö till en ännu bättre plats att leva, verka och arbeta i.
Länk till Ekerö kommuns hemsida
Arbetsbeskrivning
Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
• Förverkliga vår roadmap mot ett kundmöte i världsklass utifrån uppsatta mål där du hela tiden har koll på effekt och resultat
• Sammanställa och analysera data som underbygger utveckling av det digitala kundmötet
• Leda arbetet i förvaltningsteamet och samordna utvecklingsbehoven/backlog med ständiga förbättringar av befintliga system
• Förvalta alla system/tjänster där vi möter våra kunder
• Ha operativa kontakter med förvaltningar och leverantörer för utveckling av systemen
• Ingå i det strategiska teamet för att bevaka trender i omvärlden och lyfta de behov som våra invånare och organisationen har.
• Genomföra utvalda aktiviteter/projekt som beslutats i det strategiska forumet.
Du kommer att tillhöra utvecklingsstaben på enheten för utveckling och service på kommunstyrelseförvaltningen. Vi är motorn i Ekerö kommuns digitaliseringsarbete och det digitala kundmötet är ett av våra viktigaste målområden.
Kvalifikationer
Vi söker dig som brinner för samspelet mellan människa och teknik och hur man kan nyttja teknikens möjligheter. Du är genuint intresserad av att skapa bra användarupplevelser, som skapar både kund- och verksamhetsnytta.
• Du arbetar datadrivet och har erfarenhet av att sammanställa data från olika källor för att få nya insikter och kunskap om hur dessa insikter kan testas och skalas upp.
• Du är duktig på att kommunicera och engagera dina kollegor i hur man kan använder tekniken som språngbräda för att förbättra digitala tjänster, service och bemötande
• Du har förmågan att utifrån krav från verksamheten och våra kunder skapa en tydlig målbild och föra samman olika perspektiv, allt för en bra användarupplevelse.
• Du har erfarenhet av att arbeta med digitala kanaler i kundmötet.
Som person:
• är du analytisk, arbetar bra med komplexa frågor och analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem
• är du intresserad av att arbeta både med teknik och människor
• är du självgående, planerar/strukturerar arbetet efter de förutsättningar som finns och driver arbetet framåt
• triggas du av nya uppdrag och är bekväm att ta dig an utmaningar utanför ditt kärnuppdrag
• tycker om att ha många kontaktytor, att jobba i team och att dela med dig av din kunskap till andra
För att du ska trivas i denna roll behöver du tycka om att skapa och vårda relationer samtidigt som du är mån om att skapa resultat och fatta beslut som leder mot målen. Du är systemvetare, ingenjör eller har annan akademisk utbildning relevant för uppdraget. Du har arbetat med att sammanställa och analysera information som underlag för beslut och har erfarenhet av hur man kan nyttja teknikens möjligheter. Du vill utveckla dina ledaregenskaper och kommer få möjlighet till det genom att driva arbetet i förvaltningsteamet och tillsammans med dina närmsta kollegor. Har du erfarenhet från offentlig verksamhet är det meriterande.
Vid tillsättning kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tillträde: Snarast
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Länk till lediga jobb i Ekerö kommun
Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Precis som vi, är du serviceinriktad, professionell och gillar att bygga relationer med kollegor. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26