Datahanteringskoordinator till välkänt svenskt bolag

Datahanteringskoordinator till välkänt svenskt bolag

Arbetsbeskrivning

Ett av Sveriges mest anrika teknikföretag är på jakt efter en databaskunnig administratör. Här får du arbeta i ett tryggt, sammansvetsat team med lång erfarenhet inom sitt område. Som team stöttar ni säljarna i försäljningsprocessen genom att ta fram produktionformation och vara experter på ert område!

OM TJÄNSTEN
Teamet som består av fyra personer idag står inför ett stort arbete med en kostnadsuppdatering som ska ske till våren och behöver nu stötta upp teamet inför detta arbete. Du kommer få jobba med det dagliga arbetet som teamet utför kopplat till deras konfigurationsverktyg och produktkatalog.

För rollen krävs ett logiskt tänkande och vana att jobba i en administrativ roll med mycket siffror och information. Du kommer arbeta med Excel som verktyg och i interna system, så det är en fördel att vara van att arbeta i flera olika typer av system.

Teamet jobbar från kontoret i Tumba tre dagar i veckan och hemifrån två. Tjänsten kommer vara ett konsultuppdrag med start i december och fram till sommaren 2025. Efter det kan det eventuellt bli förlängt men det kommer bero på arbetsmängden i gruppen.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Samarbeta med säljare, produktchefer och andra teammedlemmar för att skapa användarvänliga och effektiva konfiguratorer
* Ta fram data om produkterna och skicka vidare till användare och ordermottagare
* Löpande arbeta med databasen samt lägga in nya produkter och konfigurationsregler
* Delta i gemensamma möten för att ventilera problem, diskutera framsteg och stötta teamet


VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i Excel
- Har erfarenhet av att arbeta administrativt med stora mängder information
- Tidigare arbetslivserfarenhet av arbete med databaser
- Har ett sinne för detaljer och ett noggrant arbetssätt
- Språk: Svenska och Engelska

Det är meriterande om du har
- Mycket vana att arbeta i databaser och skriva SQL kommandon
- Utbildning från universitet eller högskola

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- God samarbetsförmåga
- Tekniskt intresserad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2024
  • Ansök senast: 2 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

Medlemsadministratör med systemvana

Medlemsadministratör med systemvana

21 november 2024