Datakvalitetsutredare Vattenfall Kundservice

Arbetsbeskrivning

Vattenfall Kundservice AB:s huvuduppgift är att ge våra kunder bästa möjliga service.Våra 400 medarbetare i Stockholm, Umeå, Nyköping och Trollhättan ger denna service till nära en miljon el- och telefonikunder över hela landet.Kunderna är privatpersoner, energibolag, industrier och andra företag. Då det föreligger ett övergripande arbete inom Vattenfall AB med fokus på datakvalitet behöver Team Utveckling förstärkas inom Vattenfall Kundservice AB för att bolaget på sikt skall kunna nå sina affärsmål.Som Datakvalitetsutredare kommer du att tillhöra Team Utveckling i enheten Kompetensutveckling och rapporterar direkt till Chef Team Utveckling.Arbetsuppgifter Som Datakvalitetsutredare kommer du att ansvara för att från ett datakvalitetsperspektiv ta fram och föreslå lämpliga processmätetal för att vi ska uppnå målen för våra processer.Rollen är även ansvarig för att identifiera felkällor samt att identifiera förbättringsmöjligheter för att vidareutveckla och förbättra våra processer utifrån ett datakvalitetsperspektiv.Viktigt i den här rollen är att du på eget initiativ drivs av att hitta systematiska "fel" i vår datakvalitet samt att du föreslår åtgärder.Du kommer också i viss mån vara samordnande för initiativ inom Team Utveckling.I dina arbetsuppgifter ingår det även riskbedömning samt prioritera av felkällor.Det är också viktigt att de identifierade felkällorna systematiskt dokumenteras samt uppföljning sker så att åtgärdade fel inte upprepas eller återuppstår.I tjänsten ingår också att ta fram nya rapporter från våra affärssystem, främst SAP.De rapporteringsverktyg vi använder i nuläget är "BusinessWarehouse", "QuickViewer" och diverse SAP transaktioner såsom "SQ01".Du kommer också arbeta nära Processägarna och andra ansvariga inom och utanför Kundservice med underlag som utvisar problem inom respektive område Kvalifikationer och egenskaper Du kommer vara en nyckelperson på kundservice vad gäller djupare kunskaper om vårt affärssystem och behöver därför också ha dokumenterad erfarenhet från SAP.Det är fördelaktigt om du tycker om att jobba i projekt eftersom du periodvis kommer delta i interna Vattenfallprojekt.Vi ser gärna en person som kan ta egna initiativ och är självgående men samtidigt kunna ta instruktioner och uppdrag från Processägarna.Då vi jobbar mycket i team så är det naturligtvis viktigt att du tycker om jobba i nära samarbete med andra. Det är meriterande om du har kännedom om Vattenfalls processer och om kundens roll på elmarknaden.Du bör ha god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska.Meriterande är erfarenhet av kundkontakter och kundserviceverksamhet.Välkommen med din ansökan med Cv och personligt brev senast den 31 augusti via www.vattenfall.se/jobb.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingela Skoog

Rekryterare Karin Alexandersson
072 246 96 92
Rekryterare Karin Alexandersson
072- 246 96 92
Rekryterare Karin Alexandersson
072- 246 96 92
Rekryteringskonsult Eva Häger
08-739 50 00
Rekryteringskonsult Karin Alexandersson
0722469692
Ingela Skoog
08-739 50 00
Rekryterare Karin Alexandersson
070- 36 32 413
Rekryteringskonsult Maria Rabb
0707775546
Rekryteringskonsult Maria Rabb
070-7775546

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VATTENFALL AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 29 juli 2008
  • Ansök senast: 31 augusti 2008

Besöksadress

Simpevarp
Oskarshamn

Postadress

None
Solna, 16956

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024