OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett öga för detaljer samtidigt som du har lätt att se helheten? Gillar du struktur och är ordningsam? Då är tjänsten som datasamordnare på Trafikförvaltningen något för dig.
Om tjänsten
I rollen som Datasamordnare får du en bred inblick i flera spännande projekt, från start till mål. Du kommer vara länken mellan projekt och förvaltning gällande hanteringen av teknisk dokumentation.
Som datasamordnare hos oss kommer du att:
- Stötta internt och externt på Trafikförvaltningen, främst inom Teknikavdelningen, i frågor som rör dokumenthantering (textdokument, CAD-filer och ritningar).
- Säkerhetsställa att digitala verktyg/program används enligt gällande arbetsmetodik samt att befintliga arbetssätt utvecklas, förankras och används i projekten och i förvaltning.
- Medverka vid uppföljning av ställda krav och granskning av dokumentation i samband med leveranser.
- Få vara delaktig i utveckling av att gå från arbete med 2D modeller till 3D modeller.
- Ansvara för ett eget anläggningsområde där du och en handläggare tillsammans hanterar samtliga frågor gällande teknisk dokumentation för det specifika området.
Vad vi söker efter
För att du ska trivas i rollen som Datasamordnare söker vi dig som är proaktiv, kommunikativ och öppen för förändringar. Det krävs också god samarbetsförmåga, att du är ansvarstagande och självgående. I arbetet har du många externa och interna kontakter varför förmågan att ha en konstruktiv dialog med olika parter och bygga förtroendefulla relationer är viktig.
Vidare har du:
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som datasamordnare
- Erfarenhet av informationshantering och digital dokumentering
- Erfarenhet från minst ett dokumenthanteringssystem, ex Sharepoint, Webforum.
Det är meriterande om du har en utbildning som civil/högskoleingenjör inom samhällsbyggnad och/eller datahantering eller teknik. Vi ser det som ett stort plus om du har arbetslivserfarenhet från bygg, fastighet eller fastighetsbranschen. Har du även erfarenhet av BIM projektering och systemprogram som Autocad, Microstation eller FME, ser vi det också som meriterande.
Startdatum enligt överenskommelse.
Vad vi kan erbjuda dig
Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Tillsammans bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Vårt uppdrag – den gemensamma resan.
Arbetsmiljö och hälsa är viktigt för oss. Årligen erbjuds hälsoundersökning och friskvårdsbidrag. Hälsospåret, vår friskvårdssatsning, innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. SL-kort är en annan uppskattad förmån hos oss.
Huvudsaklig arbetsplats och självklar mötesplats är kontoret på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån.
Information och ansökan
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sara Södergren, tfn 08-123 330 41. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Jannica Chinos, tfn 08-123 336 74. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Endast CV önskas.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 6.e oktober. Vi ser fram emot din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner
Amir Sokolović, SACO, tfn 08-686 37 06
Marita Lönnroth, Vision, tfn 08-686 39 92
Thérèse Juvall, Akademikerförbundet SSR, tfn 08-123 139 42
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida https://sll.varbi.com/center/tool/position/426147/edit/tab:2/sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på https://www.linkedin.com/company/trafikforvaltningen-region-stockholm.
#LI-Hybrid
Nyckelord: teknisk dokumentation, system, ärendehanteringssystem
Vi är stolta samhällsutvecklare. Med kompetens och engagemang tar vi Stockholm och kollektivtrafiken framåt. Vi ansvarar för SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet och tillsammans utvecklar vi en trygg, attraktiv och tillgänglig kollektivtrafik för nära 900 000 resenärer. Följ med oss på resan!
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb