OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 19 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Datasamordnare/CAD-samordnare arbetar som stöd till projektledningen med samordning och styrning av projektens handlingar. Därtill är data samordnaren/CAD-samordnaren stöd till projektledningen gällande granskningssamordning.
Arbetsuppgifter:
- Granska redigerbara CAD-handlingar för kravuppfyllnad.
- Ge stöd till projektledning och projektmedlemmar gällande samordning och styrning av projektets handlingar, så väl internt som externt
- Tillse att projektet följer styrande dokument och arbetssätt relaterade till tekniska handlingar
- Vidareutveckla det projektspecifika arbetssättet gällande tekniska handlingar och tillse att arbetssättet implementeras inom projektet.
- Skapa projektanpassade instruktioner för projektörer för framtagning av teknisk dokumentation i alla skeden. Det kan innebära att utbilda projektmedlemmar och projektörer samt granska levererad dokumentation
- Leda granskningsmöten och datasamordningsmöte.
- Vara huvudadministratör för programmets webarbetsplats inklusive alla projektens arbetsytor på Webforum på vilken utbyte av projektdokumentation sker. Skapa arbetsytor, strukturer, grupper, sätta behörigheter och administrera ändringar.
- Sammanställa handlingsförteckning för projektdokumentation
- Samordna granskningar, såväl internt som externt, enligt projektets granskningsrutin. Det inkluderar exempelvis att kommunicera med granskare och sammanställa granskningssynpunkter.
- Utveckla rutiner för granskning i Bluebeam samt utbilda berörda.
- Ta fram och uppdaterar styrande dokument.
- Inneha kunskap och förståelse för hantering av dokumentation till systemen Faciliate, BaTMan, BEST-A
- Sammanställa leveranser och skapa laddmallar för paketering till teknisk dokumentation/ATHENA
- Hantera och distribuera besiktningsprotokoll till berörda intressenter.
- Hantera och tillgängliggöra godkända bygghandlingar till entreprenörer enligt regelverk.
- Hitta lösningar som bidrar till effektivisering
- Ansvara över signaldokumentation genom framtagning, utcheckning och leveranser enligt krav från Trafikförvaltningen/Teknisk dokumentation.
- Samordning mellan projektörer och signalprojekten.
- Agera kontakt mellan projekten och Teknisk dokumentation, Drift och underhåll
- Delta i projektrelaterade möten för att ta del av information om verksamhetens framdrift.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 4 års dokumenterad arbetslivserfarenhet som datasamordnare.
- Minst 4 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av arbete med CAD.
- Minst 4 års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat åt en offentlig myndighet eller i en politikerstyrd organisation och är van vid dess styrande dokument, såsom riktlinjer och säkerhetsföreskrifter.
- Minst 15 års arbetslivserfarenhet.
- Minst 4 års erfarenhet av uppdrag i programform eller delportföljsform i olika skeden av trafikutbyggnad (därmed erfarenhet av arbetssätt relaterade till datasamordning, inklusive hantering av handlingar under ett projekts olika faser såsom vid projektöverlämning).
- Minst 4 års arbetslivserfarenhet av granskning av CAD-filer.
- Minst 4 års arbetslivserfarenhet av granskningsprocessen genom att skapa granskningssessioner, granska, ta fram rutiner och utbilda i Bluebeam samt leda granskningsmöten och uppföljning granskningstidplaner.
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet som huvudadministratör i Webforum.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 3 års erfarenhet av att skapa och uppdatera styrande dokument i offentlig förvaltning
- 3 års erfarenhet av att arbeta i Storegate.
Önskemål om personliga egenskaper:
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström