Datasamordnare med erfarenhet av bygg/ anläggningsprojekt, Stockholm

Datasamordnare med erfarenhet av bygg/ anläggningsprojekt, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: Enligt ök.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast

- Omfattning: 100%

- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Arbetsbeskrivning
Som datasamordnare kommer du tillhöra funktionen datasamordning inom staben och stötta avdelningens fyra projekt samt Installationer och BEST. Verksamheten har pågående bergtunnelproduktion samtidigt som det pågår uppstart av produktion för installationer, bygg och BEST.

Tjänsten innebär en stor bredd med varierande arbetsuppgifter där du kommer att arbeta med datasamordning inom de olika projekten. I rollen ingår att samverka både internt och med externa intressenter. På avdelningen finns idag flera datasamordnare som du kommer att arbeta i nära samverkan med. Du deltar i olika mötesserier, rapportering sker till din samordningsfunktion och stabschef.

Som datasamordnare förväntas du arbeta självständigt och med god kvalitets- och servicemedvetenhet i utförandet av dina arbetsuppgifter. Det krävs att du är lyhörd, lösningsorienterad, analytisk och har en god kommunikativ förmåga. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi söker en erfaren datasamordnare som utöver att stötta projekten kan vara stöd till verksamheten genom att se över och utveckla arbetssätt och rutiner inför kommande överlämning med relationshandlingar och slutdokumentation.

Arbetsuppgifter:

- Administration av leveranser av modeller, ritningar, data och information inom projekten.

- Säkerställa att avdelningen arbetar kvalitetssäkert och uppfyller uppställda krav för hantering och lagring av datamängder.

- Hantera leveranser av handlingar genom projektplattformen Webforum.

- Administrera projektplattform samt ajourhålla och bistå med stöd för de verktyg och applikationer som används inom verksamheten.

- Granskning, kravställning, kvalitetssäkring, lagring och distribution av leveranser och informationsmängder.

- Utveckla rutiner och anvisningar inom området datasamordning och digital projekthantering.

- Kommunikation med övriga delar i förvaltningen samt med externa parter för utbyte och sammanställning av handlingar.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst tio (10) års erfarenhet av datasamordning i bygg/anläggningsprojekt.

- Minst fem (5) års erfarenhet av att administrera projektplattform i projekt eller i linjeorganisation.

- Arbetat med leveranshantering i minst ett stort (över 1 000 Mkr) multidisciplinärt infrastrukturprojekt, så som anläggningsprojekt, bygg- och installationprojekt alternativt järnvägsteknik.

- Erfarenhet av att ha tillämpat CAD verktyg och samgranskningsverktyg som Autocad, Revit, Microstation, Naviswork eller Solibri i minst 5 år.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 5 års erfarenhet av att arbeta på beställarsidan i offentlig verksamhet.

- Erfarenhet av att ha arbetat med samtliga system: modell hantering, ritningar, BIM, VDC, geografisk IT, data och visualisering från minst 1 projekt.

- Minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat i produktionsskede i byggprojekt.

- Minst 5 års erfarenhet av att ta fram, utveckla och implementera arbetssätt, rutiner och anvisningar inom datasamordning.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i word-format

- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2023
  • Ansök senast: 7 februari 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

20 december 2024

19 december 2024

18 december 2024