Datasamordnare med goda kunskaper i SharePoint, Stockholm

Datasamordnare med goda kunskaper i SharePoint, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 30 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50-100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Datasamordnarens uppgifter är att i samråd med projektets projektledare och projekteringsledare:

- Se till att projektets projektplats har tydlig och ändamålsenlig mappstruktur.
- Hålla projektplatsen aktuell, flytta filer som utgått till arkiv.
- Via stickprov kvalitetskontrollera projektplatsen gällande metadatasättning.
- Se till att projektets medlemmar har tydlig arbetsbeskrivning för leverans, publicering och kommunikation på projektets projektplats; dvs. tar fram en publiceringsrutin som visar hur namnrutor ska fyllas i, hur metadatasättning ska se ut.
- Översiktligt granska del-leveranser och relationshandlingsleveranser.
- Fastställa namngivningsstandard för projektdokument.
- Plocka bort/döpa om/flytta dokument på projektplatsen i de fall då de inte uppfyller ställda krav eller har utgått. Detta görs i samråd med den part som är ansvarig för dokumentet.
- Informera projektets intressenter när behov av avsteg från rambeskrivning och leveransspecifikation uppstår.
- Utgöra en samordnande funktion vid hantering/distribution av handlingar mellan entreprenör, projektör och beställare.


Datasamordnaren:

- Ska bygga goda långsiktiga relationer och samverkan både inom projektet och utanför projektet mot kundens stödfunktion.
- Ska vara självgående, kunna se helhet, förstå strategiska perspektiv och vara strukturerad.
- Ska följa upp i respektive projekt gällande rambeskrivning och leveransspecifikation. I detta ingår också att utgöra ett stöd till projektledningen i relaterade frågor.
- Delta på veckovisa avstämningar inom projektet.
- Proaktivt tidplanera det egna arbetet och föra vidare relevant information till projektledningen
- Uppdraget förväntas resultera i att projekten efterlever kundens krav gällande hantering och leveranser av teknisk information.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Erfarenhet från likvärdigt projektarbete för stora byggprojekt, vid behov erfarenhet av arbete med drift och underhållsdokumentation.
- Kännedom om byggprocessen, BSAB-koder, Bygghandlingar 90.
- Kunskap i SharePoint, projektdatabaser, namngivningsprinciper.
- Kunskap och förståelse i CAD-program, format och informationshantering.
- Erfarenhet av att ta fram rutiner, mallar och instruktioner.
- Stora byggprojekt klassas som över 100 Mkr eller komplext i utformning typ galleria, större industribyggnader, terminal etc


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet av likvärdigt arbete i skyddsobjekt så som tex flygplats, kärnkraftverk etc.

______________________

Hur du kommer vidare



- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 25 april 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Product Administrator

Product Administrator

22 november 2024

19 november 2024

12 november 2024