OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1,9 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Syftet med uppdraget är att du som datasamordnare har du ett övergripande ansvar och följer delprojekt från start till mål.
Rollen som datasamordnare innebär att du bevakar och följer upp informationsleveranser. Med utgångspunkt från ett ägarperspektiv arbetar du med utveckling, förädling och administration av delprojekt.
Detta inkluderar t.ex. att:
informera projekten om kraven som kunden ställer på teknisk fastighetsinformation. Detta avser exempelvis programvara, CAD-modeller, ritningar, objektlistor, dokument samt informationssäkerhet.
stötta projekten genom att vara sakkunnig inom informationsstrategi där man säkerställer att projektet får hjälp med ärenden så som in-utleveranser och formaliagranskning av teknisk fastighetsinformation.
aktivt bidra till att kunden upprätthåller god status på sin tekniska fastighetsinformation.
säkerställa att projektet driftöverlämnas enligt kundens byggprocess
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst fyra (4) års erfarenhet inom datasamordning i bygg- eller anläggningsprojekt.
- Goda kunskap om Microsoft Office365
- kunskap inom CAD och 3D- modellering
- Goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av driftöverlämningsskedet i bygg- eller anläggningsprojekt
- God kännedom om anläggningsprojekt och dess olika faser
Önskemål om personliga egenskaper:
- Vana från att leda andra och kunna kommunicera på ett tydligt sätt.
- Engagerad, självständig, målfokuserad och lösningsorienterad men också strukturerat och kvalitetsmedveten.
- Lätt för att samarbeta med andra. Det är av stor vikt att du har integritet och förmåga att skapa och bibehålla goda relationer med såväl interna som externa intressenter.
- Intresse, vilja och förmåga att leverera resultat och du anstränger dig för att leverera lösningar.
- Noggrann och kreativ då det kommer till att hitta nya tekniska lösningar. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat samt har en förmåga att arbeta självständigt.
- Har ett strukturerat arbetssätt inom dokumentationsarbeten i projektet.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström