OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Dataskyddshandläggare kommer du att administrera och underhålla myndighetens register över personuppgiftsbehandlingar, följa upp och föreslå förbättringar, samt planera och leda möten och workshops med olika verksamhetsområden. Du utför konsekvensbedömningar, granskar IT-leverantörers efterlevnad av dataskyddslagstiftningen vid nya anskaffningar och bedömer personuppgiftsbiträdessituationer med stöd av jurist.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Dataskyddshandläggare är ett konsultuppdrag på heltid med start 2024-10-01 och beräknas pågå t om 25-03-31. Arbetet utförs vid myndighetens lokaler i Solna och myndigheten erbjuder distansarbete del av arbetstiden, om verksamheten tillåter och i samråd med chef.
Krav för tjänsten:
- Eftergymnasial utbildning med inriktning mot dataskydd, juridik eller annat som myndigheten bedömer som relevant. Och minst sex (6) månader arbetslivserfarenhet.
- Ha erfarenhet av att arbeta inom dataskyddsområdet.
- Ha utbildning inom dataskydd som arbetsgivaren bedömer relevant.
- Ha goda kunskaper om dataskyddsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen.
- Uttrycka sig väl i tal på svenska och i skrift på svenska.
- Ha goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda.
Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
- Goda kunskaper om it och it-termer så att kandidat obehindrat kan kommunicera med systemansvariga, systemutvecklare och andra med kännedom om olika systems innehåll.
- Erfarenhet av att arbeta på myndighet.
- Högskoleutbildning inom aktuellt område och tre (3) årsarbetslivserfarenhet.
Om dig
Vi söker en person med pedagogisk förmåga som kan förmedla information på ett lättillgängligt sätt. Du tar initiativ i det löpande arbetet, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du löser uppgifter prestigelöst och flexibelt – ingen uppgift är för stor eller för liten. Du arbetar med glädje, trivs med att driva arbetet självständigt, strukturerat och noggrant samt har förmåga att prioritera och hantera flera parallella uppdrag. Dessutom är du samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 21 augusti.
Kammarkollegiet
Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 alt. anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147