OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om du har några års erfarenhet av att arbeta med dataanalys väntar här ett meriterande uppdrag på en storbank och dess rekryteringsavdelning. Kan du vara den personen banken letar efter? Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en person som kommer att arbeta med dataanalys vad gäller rekrytering hos vår kund, en av Nordens största banker. Tjänsten är placerad i Solna.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra ett Talent Aquisition-team vars uppgift är att se till att banken anställer personer med rätt kompetens till olika avdelningar och funktioner. Totalt arbetar ca 20 kollegor med TA och det specifika team du tillhör runt 10. Nära samarbete sker med HR, rekryteringschefer och andra intressenter inom banken. För dig kommer tjänsten att kretsa kring följande arbetsuppgifter och ansvarstaganden:
Arbeta med dataanalys kring rekryteringsprocessen
Hantera data - analysera, förbereda och säkra statistik
Rensa datainformation
Hantera Talent Acquisition ärendehanteringssystem
Ha nära kontakt med kandidater och chefer
Analysera, förbereda – och hålla presentationer om data och statistik
Samarbeta med kollegor globalt inom HR och andra intressenter inom banken
Dina egenskaper
I den här rollen kommer du som gillar att arbeta i team passa perfekt! Du är en social och kommunikativ lagspelare som kan arbeta i en roll som inkluderar brett samarbete, men också ger dig utrymme att självständigt sitta och analysera data/statistik, vilket du senare presenterar. Det ställer vidare krav på att du är administrativt- och analytiskt lagd, driven, självgående och gillar att ta dig an nya spännande utmaningar. Slutligen är det en självklarhet att du arbetar med en vägvinnande struktur samt besitter förmågan att kunna prioritera bland arbetsuppgifter.
Kvalifikationer:
Relevant eftergymnasial utbildning
3 års erfarenhet från arbete med data och statistik
Erfarenhet från att hålla presentationer (gärna kopplat till HR/rekrytering)
Kunskaper i rekryteringsprogram QlikView, Tableau, Excel, PowerPoint, etc.
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag till och med 2023-02-13. Start 2022-08-15.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Josefin Söderquist som kan nås på mejl josefin.soderquist@perido.se Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33265 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.