Datorvan administratör och arbetsledare

Datorvan administratör och arbetsledare

Arbetsbeskrivning

Administratör / operativ arbetsledare sökes till Städföretag

Om företaget
Städhäxan är ett städföretag som verkar i Linköping med omnejd, och profilerar sig på kunder med lite högre kvalitetskrav än genomsnittet. Vi har funnits i tio år, och våra kunder är i huvudsak privatpersoner som får sina bostäder städade av oss, men vi städar också bland annat kontor och butiker.
Vi växer och behöver förstärkning till vårt team.


Vad vi söker
Vi söker en driven och engagerad administratör som även kan ta åt sig vissa arbetsledaruppgifter.
Arbetet innefattar både rutinsysslor som måste göras varje dag, samt arbetsuppgifter som ofta kräver att man har initiativförmåga och är flexibel i sitt tänkande.
Egenskaperna och kompetenserna vi söker är följande:
Noggrannhet och god uppmärksamhetsförmåga
Servicemindedness med säljvilja
Punktlighet
Hög arbetsmoral
Mental flexibilitet och multitaskingförmåga
Förmåga att arbeta självständigt såväl som på instruktion
Datorvana:
- God förmåga med Office-paketet (Excel, Word, Powerpoint, i den ordningen)
- Vana vid hantering av sociala medier (Facebook, Instagram, med mera)



Arbetet innefattar bland annat:
Kundkontakt (i person, över email och telefon)
Schemaläggning av personal (vi använder plattformen Tengella)
Hantering av materialbeställningar och inventering
Administrativa sysslor såsom:
Betalningskontroll
Nyckelhantering
Förberedelse av visst löneunderlag



Har du erfarenhet av marknadsföring så är det ett starkt plus.


Du behöver inte ha erfarenhet av städbranschen, även om det kan vara en fördel. Vi värdesätter dina personliga egenskaper mest. Du kommer att få utbildning i våra affärssystem på arbetstid, men du måste ha tillräckligt med datorvana för att relativt snabbt kunna bli självgående.
Körkort är ett krav.


Språk och kommunikation
God kommunikativ förmåga i både skrift och tal på svenska är mycket viktigt
God förmåga i engelska tal och skrift
Kunskaper i ryska är meriterande



Arbetsvillkor
Det är viktigt för oss att vår personal mår bra, och vi gör vårt bästa för att se till att arbete och privatliv för våra anställda ska fungera och att alla håller sig friska. Vi betalar givetvis friskvårdbidrag, tjänstepension och semesterersättning. Vår personal arbetar generellt sett inte på helger och röda dagar, men skulle behovet uppstå, tillkommer Ob-tillägg.
Eftersom att vi har höga kvalitetskrav på oss, så lägger vi mycket tid och energi på att lära upp och utbilda ny personal. Vi tillämpar provanställning.
I början kommer tjänsten att vara ca 50%, men kommer på sikt att gå upp till heltid.
Löneformen är timlön i början, och kan bli månadslön på sikt.
För den som gillar nya utmaningar och är villig att lära sig så finns det mycket jobb.


Hur man ansöker
Skicka mejl till jobb@stadhaxan.com med CV och personligt brev. Sätt " Administratör - April 2020" som rubrik. Om du inte sätter det som rubrik finns det risk att din ansökan kommer bort.
Ha gärna med någon referensperson i din ansökan som du kollat med innan att du får använda som referens.
Det personliga brevet behöver inte vara långt eller komplicerat. Det viktigaste är att du är motiverad och villig att arbeta, och gillar när det händer saker.


Vi uppskattar INTE oavtalade besök från arbetssökande.
Arbetssökande som besöker oss utan avtalad tid får inga fördelar. Detta för att vi inte har den möjligheten att avsätta tid under våra normala arbetsdagar.
Vänligen mejla istället.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Städhäxan AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2020
  • Ansök senast: 9 maj 2020

Postadress

Kaserngatan 29
Linköping, 58228

Liknande jobb


VD-assistent

VD-assistent

8 februari 2025

Handläggare på deltid

Handläggare på deltid

8 februari 2025