DB Schenker i Örebro söker Kundservicechef

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!
Schenker AB, söker en erfaren chef med stort intresse för ledarskap för rollen som Kundservicechef i Örebro. Kundservice fungerar som en enhet på 5 platser och är en viktig länk mellan kunder och olika funktioner i företaget. Tjänsten innebär personalansvar och är ett stimulerande och utvecklande arbete med tydliga mål och förväntningar.

Arbetsuppgifter:
Som kundservicechef ansvarar du för att leda, driva och utveckla verksamheten på ett effektivt sätt så att kundbehov, kundkrav och goda kundrelationer bibehålls och utvecklas.
Till din hjälp finns duktiga och kvalitetsmedvetna medarbetare. Tillsammans jobbar ni för att målsättningar bryts ner till konkreta handlingsplaner.
Ni arbetar för optimal tillgänglighet, att gränssnittet kund - produktion utvecklas och att kunden blir rätt bemött.
Du ansvarar för att säkerställa en kostnadseffektiv administration och en god kvalitet samt att följa upp effektivitet, kvalitet och resultat inom kundservicefunktionen.
Vi erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete med tydliga mål och förväntningar.

Kvalifikationer:
För tjänsten krävs det att du har 3-5 års dokumenterad erfarenhet som chef med personalansvar.
Du ska ha relevant akademiskexamen, gärna inom de humanistiska ämnena.

Du som person:
Du är lyhörd med medarbetare och förstår människors olika behov och förutsättningar.
Du visar både förtroende och medkänsla och har en god ledarförmåga med ett naturligt sätt som stimulerar och motiverar.
Som person är du analytisk, uthållig, och noggrann. Genom ditt positiva engagemang och din förmåga att omsätta teori till praktisk handling får du saker gjorda. Du kan med lätthet skapa relationer och samarbeta.
Du är en kommunikativ person och med dina goda kunskaper i engelska och svenska har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Vidare har du en mycket god datavana där du behärskar MS Office och snabbt lär dig de olika systemstöd som krävs i rollen.
Det är meriterande om du har erfarenhet från logistikbranschen.

Information och ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Örebro. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval vilket kan medföra att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Christina von Brömssen,
Head of Shared Services
tel. 031-703 94 27 eller christina.von.bromssen@dbschenker.com

Din ansökan vill vi ha via vårt rekryteringsprogram Avature senast 26 oktober 2021. Du registrerar din profil och ansöker genom att klicka på knappen "Ansök".


Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2021
  • Ansök senast: 17 november 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024