DB Schenker i VISBY söker en Medarbetare till Business Services

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Arbetsuppgifter
Schenker Visby söker en medarbetare till Business Services. Arbetet innebär mycket kontakt med kunder och åkerier samt administration av bokningar, transporter uppföljningar och fakturering. Våra kunder finns både på ön och på fastlandet, bland stora företag, mindre företag och privatpersoner.

Din profil
Som person har du en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet. Du är målinriktad med kunden i centrum och tar gärna egna initiativ samt har intresse av att lösa problem.

Du trivs med varierande arbetsuppgifter. Du är lyhörd och besitter en god samarbetsförmåga i relation till kunder, dina fyra kollegor i Visby och alla kollegor runt om i Schenker-organisationen.

Du är kvalitetsmedveten och noggrann samt lösningsorienterad. Vidare är du självgående och har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Du trivs både med att arbeta i grupp och individuellt.

Din bakgrund
Vi ser gärna att du har vana av kundkommunikation och administrativt arbete, samt att du har en god kännedom i office-paketet. Det är en fördel om du har tidigare erfarenheter av transport och logistik.

Information och ansökan
Detta är en heltidstjänst med placeringsort Visby.

Sista ansökningsdag är den 14e december men då intervjuer sker löpande så kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta platschef Johan Andersson på 070 - 782 05 11 alt johan.jo.andersson@dbschenker.com

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2021
  • Ansök senast: 14 december 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024