OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.
Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Dessutom erbjuder vi:
* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
DB Schenker distrikt Stockholm söker en arbetsledare till vår gods avdelning avgående/kvällsskift arbetstider mån-fre 14:00-22:30
Arbetsuppgifter
* Leda, fördela och planera arbetet utifrån arbetsmetoder, processer och rapporteringsrutiner.
* Implementera, utvärdera och följa upp rutiner och arbetsmetoder.
* Personalansvar med bla utvecklingssamtal, bemanning, kompetensutveckling, rehab samtal.
* Följa upp fastställda mål kopplat till ekonomi, kvalitet och produktivitet.
* Utveckla samarbete med andra avdelningar och enheter
* Åtgärda brister och avvikelser inom den egna enheten och rapportera till överordnad chef
* Tillämpa riktlinjer enligt Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM)
* Säkerställa att utrustningen för den fysiska godshanteringen sköts och underhålls enligt plan
Din profil
* Erfarenhet av ledarskap och personalansvar
* Du sätter laget framför jaget och ser teamwork som en nyckel till framgång
* Lätt för att motivera och engagera andra
* Efterleva framtagna och överenskomna värderingar och strategier
* För att trivas i rollen är du serviceinriktad och har lätt för att skapa nya kontakter. Du brinner för ledarskap och har lätt för att samarbeta med andra människor.
* Du ser att de bästa prestationerna kommer genom teamwork. Teamet jobbar tillsammans med att hitta förbättringar och har alltid kunden i fokus.
* Som person är du trygg och stabil. Vidare är du självgående, noggrann och trivs med en tydlig struktur. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift.
Vi ser även att du
* Har erfarenhet av ledarskap och har haft personalansvar.
* Har lätt för att motivera och engagera andra.
* Arbetar för att efterleva framtagna rutiner och överenskomna värderingar.
* Har kunskaper i MS office samt vana att arbeta i stödsystem.
* Behärskar det svenska språket i tal och skrift.
* Erfarenhet av att hålla i utbildningar.
* Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenhet samt lägger stor vikt på personlig lämplighet.
Information och ansökan
Tjänsten är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse. Pga våra höga säkerhetsklassningar är bakgrundkontroll en del av urvalsprocessen. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Andreas Jonsson via mail: andreas.jonsson@dbschenker.com.
Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha så snart som möjligt men senast den 2022-04-01. Vi tar inte emot CV via mejl.
Intervjuer hålls löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!