OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DB Schenker, Stab HR i Göteborg söker en administratör för tillfällig anställning ca 7 månader.Tillträde så snart som möjligt.ARBETSUPPGIFTER Du kommer i huvudsak att arbeta med administration kring vårens lönerevision och samordna vår äskandeprocess gällande rekryteringar.Du kommer även att backa upp våra personalchefer och vår utbildnings-avdelning med nödvändig administration.Det kan t ex handla om att svara på ansökningar, skriva annonser, ta fram analyser från vårt PA-system Personec HR, skicka ut kurskallelser, fakturera ut kurs-avgifter m.m. DIN PROFIL Vi söker dig som har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.God datorvana och att du behärskar Office-paketet väl, är en förutsättning.Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.Har du erfarenhet av att ha arbetat med administration på en personal- eller löneavdelning ser vi det som meriterande.Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet och det är nödvändigt att du är strukturerad och har ett utpräglat ordnings-sinne.Du är också serviceinriktad med hög integritet.Välkommen med din ansökan! DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50-tal orter i Sverige.Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision.Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor och uppmuntrar och stödjer såväl män som kvinnor i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar.Läs mer på www.dbschenker.com/se