OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.
Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Dessutom erbjuder vi:
* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
Avdelningen Global Infrastructure Management inom Stab IT ansvarar för att förvalta och utveckla DB Schenkers interna infrastrukturtjänster i klustret Sverige, Danmark och Island. Vi söker nu en Field Support Agent till vår svenska verksamhet. Som Field Support Agent är du ansvarig för andra linjens support för lokala och globala IT-tjänster på Schenkers olika enheter. Du finns på plats för att hjälpa verksamheten att lösa de IT-relaterade problem som inte kan lösas på distans och har dagligen kontakt med både kollegor och leverantörer. Du kommer att utgå från Stockholm och ingår i ett Team med ytterligare 3 Field Support Agents baserade i Göteborg och Malmö.
Ditt uppdrag:
* Utföra support och underhåll av lokala IT-tjänster (t.ex. applikationer, hårdvara och nätverk)
* Identifiera återkommande problem och eskalera vid behov
* Ansvara för att upprätthålla gällande SLA:er mot verksamheten
* Följa upp och slutföra användarnas ärenden med fokus på kundnöjdhet
* Tjänsten innebär att du kommer att resa för att besöka våra siter inom regionen
Om dig:
God kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och kommunikation. Det är av stor vikt att du har en god förmåga att samverka med kollegor på alla nivåer och att du kan arbeta självständigt.
* Minst 2 års relevant erfarenhet
* God kunskap i Microsoft Office 365
* Utpräglad känsla för service
* God analytisk- och problemlösningsförmåga
* God förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och engelska
* Kunskap om ITIL-ramverket och Service Now är meriterande
* B-körkort (manuell) är ett krav då resor är en del av tjänsten
Information och ansökan:
Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Erik Brandén via erik.branden@dbschenker.com. Skicka gärna din ansökan senast 4/10. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.
Välkommen med din ansökan!