OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SVA:s IT-avdelning ansvarar för utveckling, drift, förvaltning, användarstöd och inköp till SVA:s tekniska plattform.IT-avdelningen består av 11 medarbetare.På SVA finns idag ett antal olika system för att stödja verksamheten.Dels traditionella stödsystem som ekonomi- och personalsystem, men även system för SVA:s kärnverksamhet som t.ex. det egenutvecklade laboratoriesystemet SVALA.Idag ligger huvuddelen av våra system i Oracledatabaser.Den vi söker är Oracle DBA och har goda kunskaper om Oracle 10g som bla.Backup/Restore och Performance Tuning.Det är bra om du dessutom har erfarenhet från några av områdena PL/SQL, ADO/ODP .NET, SQL Server, IFS, Qlikview, Crystal Reports XI, Business Objects XI.Som DBA arbetar du nära våra systemutvecklare, men har också samarbete med driftspersonal och användare inom verksamheten, samt ibland med externa leverantörer.Det är därför viktigt att du är öppen och kan samarbeta med personer med skiftande bakgrund.Våra IT-system är i många fall verksamhetskritiska, vilket innebär att det ibland krävs snabba akuta åtgärder varvat med perioder av mer planerade insatser. IT för djurens hälsa!SVA kan erbjuda dig ett arbete på : - en modern myndighet som har en bra blandning av samhällsuppgifter, affärsverksamhet och forskning.SVA är en arbetsplats där vi tror på en fortsatt god verksamhetsutveckling och där det finns en kunnig och engagerad personal som trivs.- en myndighet med ambitionen att vara en attraktiv arbetsplats och en bra arbetsgivare.- en lagom stor arbetsplats som har resurser för större satsningar och ändå har miljön för nära och kundanpassade lösningar för enskilda avdelningar.- en bra arbetsplats som finns i funktionella lokaler byggda för IT-avdelningens behov.SVA är beläget i det natursköna Ultunaområdet i södra Uppsala.Ingen trängsel och stress men ändå bara ett stenkast från stan.Välkommen med din ansökan senast den 21 juni!Har du frågor?Du kan också besöka vår webbplats www.sva.se för att få mer information.