OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och sätta din prägel på ett nybyggt DC? Distributionscentret i Nordskogen i Borås har tagit form och nu söker Nelly dig som vill fylla det med rätt kompetens, effektivitet och det senaste modet.
Dina Ansvarsområden
Som DC Manager ansvarar du för att möjliggöra en bättre kundupplevelse och effektivare logistik! Till ditt förfogande har du en ny automationslösning från Autostore som syftar till att öka effektiviteten och underlätta snabba och precisa leveranser. I rollen som DC Manager kommer du ha övergripande ansvar för att logistikverksamheten når sina strategiska och operativa mål. Du har personalansvar för tre specialister och två ledare som i sin tur ansvarar för distributionscentrets lager- och logistikmedarbetare. Du förväntas leda din grupp till goda resultat genom att kontinuerligt följa upp och utveckla verksamheten och dess medarbetare. Du rapporterar till COO och ingår i funktionens ledningsgrupp.
Du kommer att:
- Ansvara för att utveckla lager- och logistikverksamheten
- Ansvara för budget, en effektiv drift på lagret samt att upprätthålla kostnadsmedvetenhet
- Ansvara för ett kontinuerligt förbättrings- och arbetsmiljöarbete samt verka för ett gott arbetsklimat
- Bidra till samsyn och god kommunikation mellan alla avdelningar i bolaget
- Följa upp och leverera resultat enligt plan
- Sätta upp relevanta KPI:er för verksamhet och följa upp dem
Du som person
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och ledarskap. Du tror på att hållbara resultat skapas genom engagerade medarbetare. Din kommunikation bidrar till att förväntningar och budskap tydliggörs och når fram i organisationen. Ditt naturliga driv och engagemang gör att du ser möjligheter och tar tag i dom utmaningar som du möter på vägen. Vi tror på ett närvarande och involverande ledarskap där du motiverar, engagerar och coachar dina medarbetare. Som ledare föregår du med gott exempel och bidrar till ett bra arbetsklimat för alla avdelningar. Vidare är du en trygg ledare som är van att arbeta strategiskt och som trivs i att arbeta i en organisation i förändring.
Kravprofil:
- minst 5 års erfarenhet av personalansvar
- erfarenhet av att arbeta med lager- och e-handelsavtalet
- lång erfarenhet inom logistik samt drift av lager
- kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
- relevant, akademisk utbildning för tjänsten
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med en anläggning från Autostore sen tidigare
- Vi ser gärna att du har haft ansvar över att leda ledare i tidigare roll
Om Nelly Group
Nelly är ett av Nordens starkaste modevarumärken för unga kvinnor. Kärnan är det egna varumärket i kombination med digital försäljning direkt till vår målgrupp. Nelly har skapat ett starkt engagemang genom hög modegrad och digital marknadsföring. Bolaget har 1,2 miljoner kunder och omsätter 1,4 miljarder kronor per år. Nelly Group hette tidigare Qliro Group. Nelly Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid cap-segmentet med kortnamnet ”NELLY”.
Låter detta som din nästa utmaning?
Tjänsten är tillsvidare. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen hanteras av Insitepart. Har du några frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att höra av dig till Pål Wetterbrandt, pal.wetterbrandt@insitepart.se 073-503 02 23