Debt Collection Agent - Visby

Arbetsbeskrivning

Creating opportunities for people and businesses
Vi är uppstickaren som utmanar kredithanteringsbranschen!  På Sergel bryr vi oss om varandra och stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap & delat ansvar som genererar långsiktiga & lojala affärsrelationer. Vi jobbar alltid för att hitta nya affärsmöjligheter, utmana marknaden och därmed bli än mer konkurrenskraftiga. Vi vill ständigt vårda en kultur där våra medarbetare utvecklas tillsammans med företaget och har roligt med sina kollegor på vägen.
Vi vet att mångfald av erfarenheter, bakgrunder och idéer berikar våra team och leder till ökad innovation och kreativitet. Vi strävar alltid efter att främja en arbetsplats där alla känner sig sedda, respekterade och uppskattade för den unika kompetens och erfarenhet de bidrar med. 
_________________________________________________________________________________
Som Debt Collection Agent har du den viktiga uppgiften att hjälpa människor att bli skuldfria. Hos oss får du möjlighet att växa i ett spännande företag med goda utvecklingsmöjligheter och samtidigt bidra till stor förändring för andra människor. 
Är det dig vi söker? Läs mer i annonsen nedan!
 
Om tjänsten
I tjänsten kommer du ha daglig kontakt med kunder som av olika anledningar inte betalat sina räkningar där du får möjlighet att göra stor skillnad och hitta lösningar för att uppnå betalningar. Du kommer erbjudas ett varierat dagligt arbete med både kontakt via telefon samt administrativa uppgifter
Du kommer att tillhöra Sergels största avdelning Operations som är uppdelat i team med olika inriktningar. Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är densamma i samtliga team men med en viss skillnad i fokusområden.  
Huvudsakliga arbetsuppgifter som Debt Collection Agent:

På ett personligt och effektivt sätt hantera inkommande inkassoärenden via telefon och våra affärssystem


Administrera inkassoärenden


Med ett starkt problemlösnings- och servicefokus komma fram till rätt betalningslösning tillsammans med kunden


Agera rådgivare inom inkasso och upprätta avbetalningsplaner och anstånd


 
Utbildning och onboarding
Din onboarding omfattar två veckor, följt av en vecka med ordinarie schema där du får stöd av en handledare. Utbildningen är obligatorisk och sker på plats för att ge dig en bra förberedelse inför starten. Eftersom tjänsten kräver djupgående kunskaper inom inkassoprocessen är denna utbildning en viktig del av onboardingprocessen. Under denna tid får du även möjlighet att träffa och lära känna dina nya kollegor.
 
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en problemlösare ut i fingerspetsarna samt har ett tydligt mål och resultatfokus. För att lyckas i rollen ser vi att du är snabblärd, effektiv och har en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi att du har modet att ta egna initiativ och komma med idéer för effektivisering i ditt dagliga arbete.
Du ska ha lätt för att samarbeta med ditt team, vara lyhörd för din omgivning och ha en vilja att utvecklas tillsammans med företaget. Vi ser också att du har en positiv inställning till förändring och utveckling samt har förmågan att agera flexibelt och hantera olika typer av ärenden som kommer in. Med en hög arbetsmoral ser vi att du tar dig an rollen på ett professionellt och ansvarsfullt sätt.
 
Must have

Tidigare erfarenhet av kundservice eller supportarbete


Erfarenhet av administrativt arbete som omfattar dokumentation och ärendehantering


System- och datorvana


Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska


 
Nice to have

Meriterande med erfarenhet inom inkassobranschen


Erfarenhet av att arbeta med telefonen som ditt primära arbetsverktyg


 
Vad erbjuder vi?
Förutom att du erbjuds löpande utveckling lägger vi stor vikt på gemenskap och ditt välmående. Som medarbetare hos oss ingår generösa förmåner så som - friskvårdsbidrag, Skandias Hälsoförsäkring, CARE- dagar (lediga dagar som du kan ta under året utöver din semester) förmånsportalen i Benify, Wellness och Make it fun kommitté som arrangerar aktiviteter, tjänstepension.
 Övrigt
Startdatum 1 oktober
Du kommer att bli schemalagd sex veckor i taget. Vanligaste arbetstiderna som du kommer att arbeta är vardagar 07.55-16.40 och 08.30-17.15. Tidigare och senare pass kan även förekomma. 
Tjänsten är heltid 100% tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
 Ansökan
Känner du igen dig i ovan? Varmt välkommen att skicka din ansökan med CV och personligt brev via ansökningslänken längre ner så snart som möjligt.
Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan därför komma tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Team Manager melinda.bergklint@sergel.com
 
Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar din ansökan!
_________________________________________________________________________________

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sergel Kredittjänster
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 augusti 2024
  • Ansök senast: 25 augusti 2024

Liknande jobb


28 december 2024

Kundtjänstrådgivare i Riga

Kundtjänstrådgivare i Riga

27 december 2024

Kundservicemedarbetare till Euromaster i Varberg!

Kundservicemedarbetare till Euromaster i Varberg!

27 december 2024

Customer Support

27 december 2024