OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma Financial Solutions är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.
Visma är en av Europas mest expansiva tech-koncerner. Med hjälp av mjukvara och andra tekniska lösningar hjälper vi dagligen ~1 miljon kunder att effektivt driva sin verksamhet framåt.
Att företag ska få betalt för de produkter och tjänster de levererat är en självklarhet och en absolut nödvändighet. Visma Financial Solutions hjälper kunder att öka sin likviditet och skapar nya lösningar för morgondagen, där faktura- och kravhanteringsprocessen är mer digital och automatiserad - men fortfarande mänsklig.
“Som ledare är du en viktig framgångsfaktor i vår pågående utvecklingsresa, där vi tillsammans med alla fantastiska medarbetare arbetar för att framtidssäkra vår leveransavdelning”.
- Pernilla Persson , Business Operations Director
För ett par år sedan påbörjade vi en utvecklingsresa med fokus på våra medarbetare, våra kunder, vår teknik och vår tillväxt. Vi lämnar 2022 som vårt starkaste år någonsin, både sett till resultat, kundnöjdhet och medarbetarnöjdhet. Nu växlar vi inte ner - tvärtom! Det ger oss möjlighet och energi att fortsätta investera i vår organisation.
Till vår avdelning Debtor Operations, avdelningen som hanterar alla inkommande ärenden från våra kunders kunder, gäldenären, söker vi nu en Debtor Operations Manager, Kundtjänstchef.
I din roll som Debtor Operations Manager säkerställer du att ditt team har förutsättningarna att arbeta med högsta effektivitet och att vi når våra resultatmål. Du har en viktig roll i att synliggöra, utveckla och ta till vara på synergier kopplat till kundtjänstarbetet inom hela Operations.
Vi växer, därför blir ditt första uppdrag att tillsätta två teamledare som kommer vara operativt ansvariga för den dagliga driften och ha personalansvaret för våra fantastiska kundtjänstmedarbetare. Vidare arbetar du med att stödja, vägleda och coacha teamledare i det dagliga arbetet för att säkerställa högsta kvalitet och prestation på team- och individnivå. Du säkerställer att avdelningen har de resurser och den kompetens som krävs för att nå våra högt uppsatta mål.
Du definierar, implementerar och följer upp avdelningens KPI:er för att ständigt förbättra effektiviteten samt medarbetar-, kund- och gäldenärsnöjdheten. Du är också en viktig del i att driva förändringsarbetet inom avdelningen, alltid med fokus på digitalisering och effektivitet.
Förutom att vara en riktigt bra ledare med förmågan att driva utveckling och leda genom andra, ställer denna roll extra krav på:
Förändringsledning : Du spelar en viktig roll i vår utvecklingsresa! Du ansvarar för att peka ut riktningen framåt och att denna blir begriplig för alla inom avdelningen. Du behöver utreda framtida kompetensbehov och säkerställa att ditt team är med på resan mot en modern kundtjänst i framkant. Du ansvarar för att ständiga förbättringar blir en naturlig del av alla medarbetares vardag.
Samarbete : Du är en del av Operations ledningsgrupp och förväntas bidra till hela Operations utveckling. Du arbetar tätt tillsammans med vår Product Management organisation för att vi ska kunna leverera den mest effektiva och bästa upplevelsen till våra kunders kunder. Även vår Tech-avdelning är en viktig samarbetspartner och du balanserar din avdelnings behov av teknisk utveckling med bolagets långsiktiga behov och förmedlar detta tillbaka till din avdelning på ett sätt som skapar engagemang för vår fortsatt framdrift.
Är detta din nästa utmaning?
Du har relevant utbildning och tidigare erfarenhet som förberett dig för ansvaret som väntar. Du är en trygg, positiv och driven ledare som vill fortsätta vår transformation mot en mer modern och digitaliserad kundtjänst, där våra medarbetare får större möjlighet att addera mervärde i relationen med våra kunders kunder. Du har tidigare erfarenhet av förändringsledning och har förmågan att skapa en kreativ miljö som genererar idéer och motiverar kollegor. Du är relationsskapande och trivs med att bygga nätverk både i interna och externa sammanhang, bland annat för att dra nytta av all den kompetens som finns både inom vårt bolag och inom andra Visma-bolag.
Det är viktigt att du har ett stort driv för digital teknik och ett starkt intresse kring de tekniska lösningar som ständigt utvecklas på marknaden för att förbättra kundservice och kundupplevelse. Du är resultatorienterad och motiveras av att leda samt utveckla både din personal, din verksamhet, företaget som helhet och inte minst dig själv!
Ansök idag!
Skicka in din ansökan redan idag! Vi gör löpande urval och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Pernilla Persson, Business Operations Director, 0732-713 207 eller pernilla.persson2@visma.com
Vid frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till HR Manager, Alexandra Engström, hr.vfs.se@visma.com
Givet vår bransch görs kreditupplysning som sista steg i rekryteringen.