OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Triggas du av att anta tekniska utmaningar och lösa kunders problem? Nu söker DEFAs affärsområde e-mobility en medarbetare till sin tekniska support med arbetplats i Kista, Stockholm. Missa inte din chans att få arbeta på ett bolag som är i framkant med den tekniska utvecklingen av e-mobility produkter!
Rollen som teknisk support innefattar ett dynamiskt arbete som dagligen ger nya tekniska utmaningar. Som medarbetare i vår tekniska support kommer du med telefon och dator som främsta arbetsverktyg hjälpa både slutkunder och installatörer med tekniska frågor om våra produkter inom segmentet e-mobility, vilket i huvudsak innebär laddstolpar och olika betallösningar. Förutom kontakten med externa kunder kommer du även ha kontinuerlig kontakt med sidofunktioner internt i bolaget, såsom produktchefer, kvalitetschef och utvecklare.
Att arbeta hos oss innebär att delta i utvecklingen av framtidens produkter i bilbranschen och ger dig även möjligheten att växa inom ett globalt företag med ett väletablerat varumärke och utbud. Vi tror på arbete med frihet under ansvar och lägger stor vikt på din trivsel hos oss.
Sök tjänsten redan idag, urval sker löpande!
Din Profil
Vi är övertygade om att rätt person med ett eget självdriv kan axla rollen som teknisk support men du behöver ha goda kunskaper inom el för att lyckas i arbetet. Vi söker dig som antingen har ett ECY-certifikat eller annan teoretisk kunskap inom ellära, till exempel kan du ha arbetat som elektriker eller suttit i en teknisk support inom områden såsom maskiner, hissar, automation eller industri. Som person är du en problemlösare och snarare uppmuntras av utmaningar än räds för de. Du är en lagspelare och hjälper gärna såväl kollegorna i supporten som kunderna som ringer in. Vi värdesätter egenskaper som samarbetsförmåga, hjälpsamhet och social kompetens. För att söka tjänsten måste du ha B-körkort samt tala och skriva flytande på svenska och engelska.
Om företaget
Vårt mål är att göra människors liv enklare och mer miljövänligt genom att hjälpa dem använda energi så effektivt som möjligt. Våra produkter och tjänster förbättrar hur människor laddar och förvärmer sina fordon och ljussätter byggnader eller vägar. Vi fortsätter att förbättra vårt sortiment genom att fokusera på kontinuerlig förbättring och innovation.
DEFA är ett privatägt norskt företag som grundades 1946. Vi har för närvarande mer än 400 anställda på tre kontinenter. Våra produkter och tjänster säljs i mer än 30 länder världen över.
Kontaktuppgifter
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Autorekrytering. Frågor kring processen besvaras av rekryterare Fredrica Eurén, via mejl fredrica.euren@autorekrytering.se eller telefon 070 622 65 30. Varmt välkommen med din ansökan!