Delad roll som ekonomiassistent och administratör

Arbetsbeskrivning

Till ett konsultuppdrag på minst ett år söker vi en ekonomiassistent till en delad roll mellan ekonomi, administration och reception. Tjänsten är på heltid med placering på kontor i centrala Göteborg och vi söker dig som kan börja 1 september.

Om tjänsten
Här erbjuds du en bred roll med ansvar för både leverantörsreskontra, kontorsadministration och reception. Du ingår i teamet på ekonomiavdelningen och har många kontaktytor i din roll. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
- Leverantörsreskontra: hantera inkommande fakturor, scanning, ankomstregistrering, skicka för attest och bokföra, hantera påminnelser och lägga upp nya leverantörer
- Administration: beställa kontorsmaterial, hantera post, externa kontakter med leverantörer, beställningar av fika, lunch etc
- Reception: ta emot besökare, hålla ordning i lokalerna, växeltelefon

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har god förståelse för redovisning och som har arbetat med hela flödet av leverantörsreskontra tidigare. Då vår kund verkar inom bygg- och fastighetsbranschen tillämpas omvänd moms och speciell skatteredovisning - detta är inte ett krav att du kan men du behöver ha en vilja att lära dig.

Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad och har lätt för siffror. Du trivs i en mångsidig roll med många kontaktytor och har ett serviceinriktat och prestigelöst förhållningssätt gentemot andra. Dessutom har du en god kommunikativ förmåga och är skicklig på att prioritera vad som är viktigast för stunden.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2024
  • Ansök senast: 24 juli 2024

Liknande jobb