OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Delgivare till Kronofogden i Borås
- Vi söker en driven lagspelare som trivs med självständigt arbete
Delgivning innebär att vi säkerställer mottagandet av delgivningshandlingar dvs.
så mottagaren är medveten om att det finns ett ärende hos Kronofogden, något som är helt avgörande för dennes möjligheter att tillvarata sin rätt.
Dina arbetsuppgifter är överlag att vara ute på kundbesök på egen hand inom vårt distrikt. Ofta kör du bil till kundens hem alternativt arbetsplats. Dina kundbesök handlar om att överlämna och delge en handling. Handlingarna kan vara ansökningar, utmätnings- eller skuldsaneringsbeslut med mera. Eftersom du ofta ensam kommer träffa människor som kan befinna sig i svåra ekonomiska situationer är det viktigt att du har en mycket god kommunikativ förmåga, är trygg som person och har ett utpräglat säkerhetstänk.
I rollen ingår även administrativa arbetsuppgifter på kontoret, såsom telefonkontakter för att förbereda kundbesöken och efterarbete för att slutredovisa dina ärenden.
Inledningsvis kommer du utbildas teoretiskt via databaserade utbildningar och praktiskt med stöd av erfarna kollegor. Du ingår i en mindre arbetsgrupp, som gemensamt ansvarar för resultat, planering och arbetsfördelning. Gruppen leds av sektionschefen som stöttar dig i ditt dagliga arbete. Det är viktigt att du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med kollegor, samtidigt som du är ansvarstagande och resultatinriktat mot att leverera goda resultat till våra kunder.
Arbetstiderna är flexibla och passar därför en flexibel person. För att ge bästa förutsättningar för att kunna möta kunden förekommer arbete på kvällar och helger.
Vi söker dig som
- har grundläggande behörighet till högskola och universitet
- har körkort för bil med manuell växellåda
- har goda it-kunskaper
- talar god svenska
Du är en lagspelare som bidrar till god stämning och gör sitt bästa för att vi ska nå gemensamma mål. Du trivs med ett självständigt arbete ute på fältet, tar ansvar och egna initiativ samt strävar mot att leverera ett snabbt resultat. Du är flexibel och ställer upp när behov finns. Du agerar stabilt och förtroendegivande i mötet med människor i svåra och utmanande situationer och löser uppkomna situationer genom en god kommunikativ förmåga och säkerhetstänk.
Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av ett serviceyrke där du fått besvara frågor samt förmedla information, arbetat med människor i utsatta situationer, säkerhetsbranschen eller dylik verksamhet.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med chans till förlängning.
Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Arbetet utförs huvudsakligen på kvällar och helger. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade strukturerade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html
Ett jobb som räknas, för andra och för dig!
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13