OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
till Sundbyberg, Täby och Handen
Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Ditt nya jobb
Du arbetar självständigt ute på kundbesök där du överlämna och delger en handling till kunden. Det innebär att kundmöten förekommer på dagar, kvällar och helger. Dialogen mellan dig och kunden är central, eftersom kunden ska få det stöd den behöver för att själv hitta lösningar. I rollen som delgivare ingår även administrativa uppgifter på kontoret, såsom telefonkontakter för att förbereda kundbesöken och efterarbete för att slutredovisa dina ärenden.
Du arbetar team- och målorienterat vilket innebär att du, tillsammans med medarbetare och chef, planerar och har ett gemensamt ansvar för delgivningsuppdragen. Det innebär också att du har stor möjlighet att planerar din arbetsdag men självklart i samråd med din teamchef och kollegor.
Delgivningsteamet är virtuellt, vilket betyder att teamchefen ansvarar för flera kontor och du har därför den löpande kontakten med din chef via Skype och telefon. Teamet driver ett förändringsarbete där fokus ligger på att testa nya arbetssätt som ska utveckla verksamheten.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Din bakgrund
Vi söker dig som har:
• en avslutad treårig teoretisk gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet
• körkort (vi kör manuellt växlade bilar)
• Färdigheter i Officepaketet
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av ett serviceyrke där du fått besvara frågor, förmedlat information på ett pedagogiskt sätt i det direkta kundmötet.
Dina egenskaper
Delgivarverksamheten kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Det är viktigt att du trivs med att möta kunder och även uppskattar ett rörligt och fysiskt arbete i högt tempo.
• Du är självständig och målinriktad. Du kan prioritera, är flexibel och tar egna initiativ för att driva arbetet framåt.
• Arbetet innebär ibland oförutsedda händelser och människorna du möter befinner sig ibland i en utsatt livssituation. Du behöver därför ha förmågan att hålla dig lugn även i svåra och utmanande situationer. Du behöver visa gott omdöme genom att vara handlingskraftig och förtroendeingivande.
• Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför vill vi att du gillar förändringar och bidrar till effektiva lösningar.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du är också bra på att lyssna och förklara.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information
Det finns flera lediga tjänster. Tillsvidareanställningen inleds med en provanställning på sex månader. Tillträde sker enligt överenskommelse..
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53