OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Ditt nya jobb
Den största delen av din arbetsdag ägnar du åt att vara ute på kundbesök på egen hand. Dina kundbesök handlar om att överlämna och delge en handling till kunden. Dialogen mellan dig och kunden är central, eftersom kunden ska få det stöd den behöver för att själv hitta lösningar. I rollen som delgivare ingår även administrativa uppgifter på kontoret, såsom telefonkontakter för att förbereda kundbesöken och efterarbete för att slutredovisa dina ärenden.
Du arbetar i team och planerar arbetet tillsammans med dina kollegor. Ni har ett gemensamt ansvar för delgivningsuppdragen inom teamet. Det innebär att du planerar din arbetstid i samråd med din teamchef och kollegorna i teamet.
Delgivningsteamet är virtuellt, vilket betyder att teamchefen ansvarar för flera kontor. Du har därför den löpande kontakten med din chef via Skype och telefon.
För att ge bästa förutsättningar för kundmötet har du flexibla arbetstider mellan klockan 7.30 och 21.30. Även helgarbete förekommer mellan klockan 08.00 och 19.00.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Din bakgrund
Vi söker dig som har
•
en avslutad treårig teoretisk gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet
•
körkort (vi kör manuellt växlade bilar)
•
god it-mognad.
Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av ett serviceyrke där du fått besvara frågor samt förmedla information på ett kortfattat och pedagogiskt sätt i det direkta kundmötet.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
•
Som delgivare är du ute mycket och träffar många människor. Det är därför viktigt att du trivs med att möta kunder och även uppskattar ett rörligt och fysiskt arbete i högt tempo.
•
Du arbetar på egen hand och behöver ha en god förmåga att arbeta självständigt. Det innebär att du kan prioritera, är flexibel och tar egna initiativ för att driva arbetet framåt.
•
Arbetet innebär ibland oförutsedda händelser och du behöver ha förmågan att hålla dig lugn även i svåra och utmanande situationer.
•
Många av de människor du möter befinner sig i en utsatt livssituation. Du behöver visa gott omdöme genom att vara handlingskraftig och förtroendeingivande.
•
Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför vill vi att du gillar förändringar och bidrar till effektiva lösningar.
•
Språket är vårt viktigaste verktyg fö
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53