OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett attraktivt företag beläget i centrala Stockholm? Längtar du efter nästa steg i karriären som inkluderar personalansvar och förändringsarbete? För rätt person väntar stora utvecklingsmöjligheter! Kan det här vara nästa utmaning för dig? Läs vidare för att se om det här kan vara vad du söker!
Om tjänsten
Vi på Perido söker dig som vill ta dig an rollen som Delivery lead hos vår kund – ett IT-konsultföretag som levererar lösningar inom den digitala industrin och som under flera år vunnit priser som Sveriges bästa arbetsgivare, Sveriges bästa arbetsplats och Superföretag. Kontoret ligger mitt i centrala Stockholm och kombinationen av kompetens, kreativitet och affärsintresse gör företaget till en professionell tjänsteleverantör och ett snabbt växande företag!
Dina arbetsuppgifter
Som Delivery lead kommer du att leda ett team på företagets interna IT-avdelning. Teamet arbetar med support och infrastruktur och supporterar företagets anställda. Ditt ansvar blir att coacha teamet och hoppa in operativt vid behov. Det viktiga i ditt arbete är inte att du kan allt i detalj, utan att du förstår alla flöden i teamets arbete. Du driver utvecklingen framåt och vänder arbetssättet till proaktivt, genom att hitta rätt riktning framåt för hela teamet. Du kommer även att få arbeta med kulturstrategier, förändringsarbete och övrigt strategiskt arbete för att öka kunskapen kring de interna systemen. Inom teamet är du ansvarig för att:
Planera arbetet
Göra prioriteringar
Ha översikt över back log
Dina egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du är en ambitiös person som besitter pedagogiska ledaregenskaper. Du drivs av att få arbeta i nära samarbete med människor och du är en god lyssnare. Vi ser att du som person är öppen, stöttande och prestigelös, samtidigt som du fokuserar på att leverera i arbetet. Vidare ser vi att du har förmågan att coacha andra, och vet hur du fördelar arbetet för att uppnå bästa möjliga resultat.
Är det här nästa steg i karriären för dig?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Erfarenhet från liknande roll som Team lead
Erfarenhet av support och infrastruktur
Erfarenhet av strategiskt- och förändringsarbete
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Teodor Nellvik som kan nås på mejl teodor.nellvik@perido.se och/eller telefon 072-301 40 33. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33554 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.