Delivery Manager

Delivery Manager

Arbetsbeskrivning

Om rollen som leveransledare

I rollen som leveransansvarig har du ett övergripande ansvar för att flödet från order till leverans löper på enligt plan. Rollen som leveransledare innebär även resultat-, kund- och personalansvar inom området för ditt team av tekniker.

Du förväntas själv arbeta i processen i den dagliga driften nära ditt team för att på bästa sätt skapa förståelse för vad vi behöver fokusera på för att kunna bli ännu bättre.

En viktig del av rollen handlar därför om att utveckla och coacha ditt team genom att säkerställa rutiner, arbetssätt och skapa en motiverande arbetskultur där vi på ett snabbt och kontrollerat arbetssätt kan anpassa oss utifrån verksamhetens behov. Vi ska helt enkelt ha rätt bemanning med rätt kompetens på rätt ställe och alltid ligga steget före i vår planering.

Du har ett flertal samarbetspartners och butiker du ansvarar för att dagligen ha kontakt med för att skapa närvaro hos våra partners samt driva försäljning. Vi vill att du har veckovis uppföljning med våra större partners så att vi är snabba på att plocka upp önskemål och synpunkter ute hos våra partners.

Tillsammans med din närmaste chef (COO) samt de övriga ledarna kommer du att vara en viktig nyckelperson i att säkerställa att vi jobbar effektivt och därför är det viktigt att du ser en helhet i vår process och har en naturlig fallenhet för det så kallade helikopterperspektivet.

I rollen kommer du bl.a.

Ansvara för kvalitetssäkring av leveransprocessen och att arbetsorder uppnår sina målvärden.

Följa upp och säkerställa att kundlöften upprätthålls genom att se till att vi levererar det vi har utlovat.

Att övervaka KPI´er och ansvara för styrning mot uppsatta mål.

Administrera bemanning/schemaläggning utifrån styrkort och budget från din närmsta chef.

Jobba nära våra partners genom att hålla en löpande kommunikation och vara synlig ute i varuhusen/butikerna för att följa upp samarbete och mål samt hålla i utbildningar och försäljningsaktiviteter.

Samarbeta med övriga leveransledare samt kundtjänstorganisationen i att utveckla arbetssätt och rutiner.

Sköta rapportering, säkerställa korrekt fakturering samt följa upp prognoser och resultat.

Följa upp daglig närvaro och frånvaro.

Flagga upp tydligt när du anser att något inte fungerar eller du ser utvecklingspotential.

Ansvara för rekrytering, introduktion och löpande coaching av leveransområdets tekniker.

Grundkrav

3-årigt gymnasium med teknisk inriktning.

Ledarerfarenhet från liknande bransch där du har lett och fördelat arbete i processtyrd organisation.

Erfarenhet av planering, samordning och uppföljning.

Erfarenhet av support- och kundinriktat arbete.

Goda kunskaper av arbete i administrativa system i PC-miljö.

Talar och skriver svenska obehindrat samt goda kunskaper i engelska.

Körkort.

Meriterande

Behörighet inom elteknik.

Erfarenhet av projektarbete.

Goda kunskaper om servicetjänster och tjänster för det digitala hemmet.

Din profil

Vi vill att du gillar att bygga relationer, som anser att förtroende är den viktigaste byggstenen för att kunna leda ett team och utveckla partnerrelationer. Du är orädd och har en tydlig integritet och leder andra genom ditt eget arbete. Du är lösningsorienterad och gillar att ta dig an utmaningar för att lösa dom på ett effektivt och snabbt sätt.

Då vi har kontor både i Stockholm och Göteborg samt partners i hela landet som vill växa med oss är det viktigt att du kan växla mellan att jobba noggrant och administrativt den ena dagen och vara ute på fält och träffa partners och kollegor den andra dagen. Inte bara för att du måste utan för att du anser och tycker att det är viktigt för att bygga vidare relationerna inom och utanför företaget.

Vår drifttid är 08-17 men våra tekniker börjar resan ännu tidigare för att kunna vara hos våra kunder klockan 08 och reser från sista kund klockan 17.

Vi ser gärna att du vill växa i rollen och vi söker dig som vill vara en del av Smartifys resa under en längre tid. Vi erbjuder dig en fantastisk möjlighet att bli en del av ett växande företag och få möjlighet att ta dig an större utmaningar inom organisationen.

Låter det som en spännande och rolig utmaning för dig?

Skicka in din ansökan som leveransledare senast den 19 juli 2021. Tjänsten kan komma att tillsättas i förtid så vänta inte med att söka.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Smartify

Smartify erbjuder installations- och supporttjänster för det smarta digitala hemmet eller kontoret. Företaget är en av marknadens ledande leverantörer för supporttjänster för det digitala hemmet. Bolaget är rikstäckande med kontor i Stockholm och Göteborg.

Leveransorganisationen och företagets tekniker hanterar varje dag flera hundratals olika installationer och supportuppdrag.

Smartify står inför en mängd spännande möjligheter de närmaste åren, och vi behöver nu därför förstärkning av en målinriktad leveransledare med placering på vårt kontor i Solna som vill vara med på den fortsatta tillväxtresa.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Smartify
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2021
  • Ansök senast: 22 december 2021

Besöksadress

Klarabergsviadukten 49, Stockholm
None

Postadress

Klarabergsviadukten 49
Stockholm, 11164

Liknande jobb


Leda Alvesta kommuns utveckling mot framtidens IT-infrastruktur

Leda Alvesta kommuns utveckling mot framtidens IT-infrastruktur

20 december 2024

Gruppchef IT-drift

Gruppchef IT-drift

18 december 2024

12 december 2024